آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا پیش از این حملات 11 سپتامبر، از وقوع آن مطلع بود.
کد خبر: ۸۸۱۸۳۶
سیا از بروز حادثه یازده سپتامبر اطلاع داشت

به گزارش جام جم آنلاین ، دونالد ترامپ در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی.بی.اس در پاسخ به سوال مجری درباره اظهارات اخیرش مبنی بر اینکه بوش مقصر اصلی حملات یازده سپتامبر است گفت من بوش را مقصر معرفی نکردم اما آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اعلام کرده است که اطلاعات بسیار زیادی در اختیار داشته که نشان می دهد وقوع اتفاقی نظیر حملات یازده سپتامبر بسیار زیاد بوده است.

وی افزود: این حملات تراژدیی وحشتناک و در تاریخ آمریکا بی سابقه بوده است و حتی از حادثه پرل هاربر نیز بدتر است، زیرا در حادثه یازده سپتامبر غیرنظامیان کشته شدند نه نظامیان. جب بوش (دیگر نامزد حزب جمهوریخواه) در حالی می گوید که آمریکا در زمان ریاست جمهوری برادرش امن بود که ما شاهد جنگ عراق بودیم که فاجعه بار ترین جنگ آمریکا به شمار می رود. در عراق نیز هیچ سلاح کشتار جمعی نبود.

مجری گفت این ها خطوطی است که از سوی دموکرات ها مطرح می شود. ترامپ پاسخ داد من یک تاجر هستم که هزینه های ستاد انتخاباتی ام را خودم پرداخت می کنم. نامزدهای انتخاباتی دیگر از حمایت لابی ها و گروه های دارای منافع ویژه برخوردارند که هر کدام خط مشی خودشان را دنبال می کنند با این حال من با این گونه افراد کاری ندارم زیرا خودم هزینه های ستاد انتخاباتی ام را پرداخت می کنم. من حقیقت را می گویم در عراق هیچ سلاح کشتار جمعی نبود. من هیچکس را مقصر معرفی نمی کنم با این حال تحولات مربوط به جنگ عراق به زنجیره ای از رویدادهایی شد که هم اکنون بحران مهاجرت از آن زاییده شد و حتی می تواند به ویرانی اروپا منجر شود. همه اینها با جنگ عراق آغاز شد. ما دو هزار میلیارد دلار در این جنگ هزینه کردیم و هزاران نفر جان خود را از دست دادند. این جنگ نباید آغاز می شد بهتر بود که بوش و دیگران به جای حمله و جنگ برای استراحت به ساحل می رفتند. صدام آدم بدی بود اما سرنگونی وی در نهایت منجر به آن شد که عراق به کانونی برای تربیت تروریست ها تبدیل شود. ما همچنین در پایان دوره ریاست جمهوری بوش شاهد رکود اقتصادی آمریکا بودیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها