آمارهای منتشر شده گویای آن است که تا پایان شهریورماه سال‌جاری در کشور بیش از 144 میلیون سیم‌کارت واگذار شده و از این میان مجموع مشترکان فعال اپراتورها به رقمی بالغ بر 72 میلیون نفر می‌رسد. این رقم گویای آن است که حدود نیمی از سیم‌کارت‌های واگذار شده کشور حالت غیرفعال دارند.
کد خبر: ۸۷۹۱۷۷
70 میلیون سیم‌کارت غیرفعال در دست ایرانیان

به گزارش جام جم آنلاین، مروری بر آمارهای ارائه شده گویای آن است که تا پایان شهریورماه سال‌جاری اپراتور اول ارتباطی کشور یا همان همراه اول بیش از 17 میلیون و 700 هزار سیم‌کارت دائمی و بالغ بر 46 میلیون و 900 هزار سیم‌کارت اعتباری واگذار کرده است. بدین ترتیب مجموع خط‌های واگذار شده این اپراتور به بیش از 64 میلیون و 600 هزار شماره می‌رسد.

اما همچنان مانند سال‌های گذشته بخش قابل توجهی از سیم‌کارت‌های واگذار شده در کشور فارغ از اپراتور واگذارکننده آنها، در حالت بلااستفاده و غیرفعال باقی مانده‌اند.

بدین ترتیب تا پایان شهریورماه سال‌جاری، مشترکان فعال دائمی این اپراتور بالغ بر 14 میلیون و 343 هزار و 550 نفر بوده است رقمی که نشان‌دهنده آن است که در میان سیم‌کارت‌های واگذارشده در کشور، بیشترین میزان خط‌های فعال به این نوع سیم‌کارت‌ها اختصاص دارد.

با این حال از میان 47 میلیون مشترک خطوط اعتباری همراه اول تا پایان تابستان امسال حدود 27 میلیون نفر مشترکان فعال بوده‌اند.

ضریب نفوذ اپراتور اول همراه نیز طی این مدت 53 درصد اعلام شده است.

در مجموع نیز از میان 64 میلیون و 668 هزار خط واگذار شده همراه اول، حدود 41 میلیون و 291 هزار خط در حالت فعال قرار دارند.

سیم‌کارت‌های فعال و غیرفعال ایرانسل

اما اپراتور دوم کشور یا ایرانسل تا پایان شهریورماه امسال در مجموع بیش از 74 میلیون و 786 هزار خط واگذار کرده که از این میان کمتر از یک میلیون شماره مربوط به سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل می‌شود.

این اپراتور بالغ بر 74 میلیون سیم‌کارت اعتباری نیز وارد بازار کرده است. اما از میان 785 هزار سیم‌کارت دائمی واگذار شده اپراتور دوم تا پایان شهریورماه سال‌جاری تنها حدود 290 هزار شماره فعال بوده است و از میان خطوط اعتباری نیز بالغ بر 28 میلیون و 700 هزار خط این اپراتور در حالت فعال قرار داشته و مابقی شماره‌ها غیرفعال بوده‌اند.

بدین ترتیب مجموع خطوط دایری یا فعال ایرانسل به حدود 29 میلیون شماره رسیده و ضریب نفوذ آن 36.8 درصد اعلام شده است.

خطوط واگذار شده و فعال رایتل

اما اپراتور سوم یا رایتل که به عنوان اولین اپراتور ارائه‌کننده 3G از چند سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده تاکنون بالغ بر چهار میلیون و 744 هزار شماره واگذار کرده است که از این میان 135 هزار شماره مربوط به سیم‌کارت‌های دائمی رایتل، بیش از چهار میلیون و 167 هزار مربوط به سیم‌کارت‌های اعتباری اپراتور سوم و حدود 500 هزار شماره هم به سیم‌کارت‌های دیتای رایتل مربوط می‌شود.

از این میان سیم‌کارت‌های دائمی فعال رایتل رقمی بالغ بر 51 هزار شماره را دربر می‌گیرد و این رقم در سیم‌کارت‌های اعتباری به بیش از 1.5 میلیون شماره و در سیم‌کارت‌های دیتا به بیش از 168 هزار شماره می‌رسد.

بدین ترتیب مجموع خطوط دایرشده یا فعال این اپراتور به بیش از یک میلیون و 802 هزار می‌رسد و ضریب نفوذ آن در کشور 2.29 درصد اعلام شده است.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها