مرد جوان زمانی که از محل کارش اخراج شد، دست به انتقام‌گیری عجیبی زد و با نفوذ به حساب کارفرمای سابقش بیش از 20 میلیون تومان او را دزدید.
کد خبر: ۸۷۷۹۸۸
سرقت اینترنتی کارگر اخراجی برای انتقام

به گزارش جام‌جم ، اوایل بهمن امسال مردی با حضور در پلیس فتای شهرستان دماوند با طرح شکایتی گفت: هنگام بررسی موجودی حساب بانکی‌اش متوجه شده 20 میلیون و 500 هزار تومان آن کم شده و نمی‌داند چگونه این مبلغ برداشت شده است.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیس فتا برای فاش شدن راز این سرقت آغاز شد تا این که ماموران با کشف سرنخ‌هایی متوجه شدند این سرقت، اینترنتی است و طی چند ماه انجام شده است.

در ادامه تحقیقات ماموران فتا اطلاع یافتند مردی این سرقت‌های سریالی اینترنتی را انجام داده است که او را تعقیب و چند روز پیش دستگیر کردند.

متهم جوان با انتقال به پلیس فتای دماوند در بازجویی مدعی شد نمی‌داند چه کسی پول‌های شاکی را دزدیده و پس از انتقال به حساب وی دوباره آن را برداشت کرده است.

درحالی که متهم اظهارات ضد و نقیضی را بیان می‌کرد، مالباخته به پلیس فتا فراخوانده شد و در مواجهه حضوری با متهم قرار گرفت که کارگر اخراجی شرکت خود را شناخت.

همین سرنخ نشان داد این مرد جوان به قصد انتقام‌گیری به این سرقت‌ها دست زده که در بازجویی هم به این دزدی‌های اینترنتی اعتراف کرد.

متهم در اظهاراتش گفت: در مدت زمانی که برای شاکی کار می‌کردم، یک بار او از من خواست مبلغی پول را به حسابش واریز کنم که در این فرصت رمز دوم کارت او را فعال کردم. چند ماه بعد به دلیل تخلفات کاری اخراج شدم. به هر دری زدم نتوانستم کار مناسبی پیدا کنم بنابراین برای این که پولی به دست بیاورم و همچنین از کارفرمایم بابت این که مرا اخراج کرده بود، انتقام بگیرم، تصمیم گرفتم با توجه به این که شماره کارت و رمز دوم حساب بانکی کارفرمایم را داشتم، طی چند مرحله مبالغی را اینترنتی از حسابش برداشت و به حساب خودم واریز کنم.

وی اضافه کرد: با این ترفند توانستم هزینه‌های زندگی‌ام را تامین کنم و در این مدت 20 میلیون و 500 هزار تومان از حساب کارفرمایم برداشت کردم. گمان نمی‌کردم او روزی متوجه شود من به این کار دست زده‌ام.

فرمانده انتظامی شهرستان دماوند در این‌باره گفت: با اعتراف متهم برای او قرار قانونی صادر و او روانه زندان شد. تحقیقات از متهم برای مشخص شدن دیگر جرایم احتمالی وی ادامه دارد.

سرهنگ شیخ مراد مرادی با هشدار به مردم از آنها خواست از تحویل دادن کارت بانکی خود برای نقل و انتقالات بانکی به افراد دیگر خودداری کنند و اگر چنین کاری را انجام دادند، رمز اول و دوم خود را تغییر دهند تا مورد سوءاستفاده مالی قرار نگیرند.

همچنین به طور دوره‌ای رمزهایشان را تغییر دهند و از شماره‌هایی مثل شماره شناسنامه یا تاریخ تولد خود برای انتخاب رمز استفاده نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها