حمد و سپاس بی‌پایان پروردگار متعال را که در پرتو تعالیم پیامبر اعظم(ص) و اهل بیت گرامی‌اش(ع)، ایستادگی و مقاومت امت سرفراز ایران را به شمیم معطر تحقق وعده الهی مبدل ساخت تا در میانه تاریخی کهن، شاهد شکوفایی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران باشیم.
کد خبر: ۸۷۷۹۷۰
اسلام انقلابی و انقلاب اسلامی

خورشید سی و هفتمین بهار پرطراوت آزادی در حالی در ایران زمین طلوع می‌کند که جهانیان، محو تماشای عظمت و اقتدار خیره‌کننده ملت ایران شده‌اند.

در حالی که انقلاب‌های بزرگ جهان در دهه‌های اخیر همچون انقلاب 1789 فرانسه یا 1917 روسیه یا 1962 الجزایر فرسنگ‌ها از شعارهای خود همچون آزادی، عدالت و استقلال فاصله گرفته‌اند، اما انقلاب اسلامی ایران که بر پایه وحدت ملت حول محور اسلام و با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی شکل گرفت، هنوز با همان آرمان‌ها در جوش و خروش است.

تداوم و ماندگاری انقلاب اسلامی منبعث از حاکمیت ارزش‌های دینی، اخلاقی و معنوی بر انقلاب است که این خصوصیت ممتاز نه تنها راز ماندگاری بلکه علت جهانی شدن شعارها و اهداف انقلاب اسلامی ایران نیز بود.

دو ویژگی ممتاز انقلاب ملت ایران یعنی اسلامیت و جمهوریت اجزای جداناشدنی و پیوسته این انقلاب هستند و اگر در میانه غوغاها و تهاجمات به انقلاب اسلامی این شجره طیبه استوار مانده است، از آن جهت است که این دو بال همواره مکمل یکدیگر بوده‌اند و اگر کسی به بهانه اسلامیت، جمهوریت نظام را نفی نماید حق ملت را تضییع نموده و اگر به بهانه جمهوریت نیز نافی اسلامیت نظام باشد، باز هم در حق این ملت بزرگ جفا نموده است.

دشمنان این مرز و بوم طی تمام سال‌های پس از انقلاب تلاش کردند که «انقلابی بودن» را در تاریخ دفن کنند و با هزاران ترفند و توجیه به دنبال مسخ ارزش‌های انقلاب بودند؛ چراکه مسلمان غیرانقلابی برای آنها بی‌ضرر است و آنچه که همواره مورد دشمنی آنهاست اسلام انقلابی و انقلابی مسلمان است.

مسلمان انقلابی لحظه‌ای از تلاش برای رشد جامعه اسلامی فرو نمی‌نشیند. مسلمان انقلابی هرگز آرمان‌های انقلاب را فراموش نمی‌کند.

سیل ویرانگر پول‌پرستی و جاه‌طلبی مسلمان انقلابی را با خود نمی‌برد و از همه مهم‌تر مسلمان انقلابی هرگز مرعوب دشمنان نمی‌شود.

مسلمان انقلابی در برابر همه اسلام‌های دروغین متظاهرانه، منافقانه و عافیت‌طلبانه می‌ایستد و امروز انقلاب ما برای ماندگاری نیازمند مسلمانان انقلابی، ایثارگر و از خودگذشته‌ای است که با بصیرت و هوشیاری، گوش به فرمان ولایت، حافظ آرمان‌های رفیع این انقلاب باشند، چراکه اکنون بیش از هر مقطع زمانی، بستر تحقق وعده الهی برای «حکومت جهانی مستضعفین» و درک ظهور «موعود» مهیا شده است.

محمدرضا باهنر - نایب رئیس مجلس شورای اسلامی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها