حسن رحیمی، سید احمد محمدی، علیرضا کریمی و کمیل قاسمی موفق شدند با پیروزی مقابل رقبا،۴ مدال طلای مسابقات بین المللی کشتی آزاد فرانسه را از آن خود کنند. رضا اطری نیز در روز نخست به مدال طلا رسیده بود.
کد خبر: ۸۷۷۹۶۹
گرد و خاک کشتی گیران ایرانی در پاریس

به گزارش جام جم ورزشی، در جریان رقابت های ۴ وزن دوم رقابت های بین المللی کشتی آزاد فرانسه، حسن رحیمی در وزن ۶۱ کیلوگرم، سید احمد محمدی در وزن ۷۰ کیلوگرم، علیرضا کریمی در وزن ۸۶ کیلوگرم و کمیل قاسمی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم صاحب گردن آویز طلا شدند تا در مجموع این رقابت ها و با احتساب طلای اطری، نقره یزدانی و برنز طحان در روز نخست، تیم ایران با ۵ مدال طلا، یک نقره و یک برنز به کار خود در تورنمنت پاریس پایان دهد.

در جریان رقابتهای وزن ۶۱ کیلوگرم، حسن رحیمی که در این رقابت ها به یک وزن بالاتر آمده بود در دیدار فینال مقابل شوتا فارتنادزه از گرجستان با حساب ۵ بر یک به برتری رسید و مدال طلای این وزن را از آن خود کرد.

رحیمی پیش از این در دور نخست کوآنتین جن استیکر از فرانسه را ۱۲ بر ۲ برد سپس مقابل ایمان صادقی دیگر نماینده ایران در این وزن با ضربه فنی به برتری رسید و در مرحله نیمه نهایی نیز گیورگی روازیشویلی از گرجستان را ۸ بر صفر شکست داد و به فینال رسید.

ایمان صادقی نیز در این وزن در دیدار رده بندی با حساب ۱۵ بر ۶ مقابل روازیشویلی از گرجستان بازنده شد و از رسیدن به مدال برنز بازماند و به عنوان پنجمی بسنده کرد.

سید احمد محمدی نیز که در این تورنمنت به یک وزن بالاتر آمده بود دیگر طلایی کشتی آزاد ایران در این مسابقات بود.وی در دیدار فینال به مصاف آوتاندیل کیچادزه از گرجستان با حساب ۹ بر ۷پیروز شد و گردن آویز طلا را از آن خود کرد.

محمدی پیش از این در دور نخست حریفی از فنلاند را ۱۰ بر صفر برد.سپس در مرحله یک چهارم نهایی بالاز کالمان از مجارستان را با همین نتیجه از پیش رو برداشت.وی در مرحله نیمه نهایی نیز عظمت نوریکا از بلاروس را ۵ بر ۳ شکست داد و فینالیست شد.

اما سومین طلایی ایران در روز پایانی تورنمنت پاریس،علیرضا کریمی در وزن ۸۶ کیلوگرم بود که در دیدار فینال مقابل استفان ورب از مجارستان ۷ بر ۲ به برتری دست یافت و عنوان قهرمانی این رقابت ها را بدشت آورد.کریمی پیش از این در دور نخست آدام عبدالوهابوف از روسیه را ۱۰ بر صفر از پیش رو برداشت سپس حریفی از گرجستان را ۱۱ بر صفر برد و در مرحله نیمه نهایی نیز الکساندر هوشتین از بلاروس را ۱۲ بر یک شکست داد.

کمیل قاسمی دارنده مدال برنز المپیک نیز چهارمین طلایی ایران در جریان رقابت های ۴ وزن دوم این مسابقات بود.قاسمی در دیدار فینال مقابل لوییز اوربانجا از ونزویلا با حساب ۱۲ بر صفر قاطعانه به برتری رسید و مدال طلا را از آن خود کرد.وی پیش از این در دور نخست ترول دلاگنف از آمریکا را ۳ بر ۲ شکست داد،سپس مقابل حریفی از گرجستان ۶ بر صفر به برتری رسید و در مرحله نیمه نهایی نیز حریف خود از مجارستان را ۱۱ بر ۲ شکست داد و به فینال راه یافت.دیگر نماینده ایران در این‌وزن که با صلاحدید کادر فنی در سنگین وزن این رقابت ها کشتی گرفت عباس طحان بود که با باخت مقابل حریف مجارستانی در مرحله یک چهارم نهایی از دور رقابت ها کنار رفت.

در روز نخست این مسابقات نیز رضا اطری در وزن ۵۷ کیلوگرم به مدال طلا رسید. حسن یزدانی در ۷۴ کیلوگرم نقره گرفت و علیرضا قاسمی نیز در این وزن به عنوان پنجمی رسید. عباس طحان نیز در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت تا در پایان این رقابت ها آزادکاران ایران با ۵ طلا،یک نقره و یک برنز به کار خود پایان دهند.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها