افزایش آب سدها و رودخانه‌های کشور

افزایش باران درهفته‌های اخیر باعث افزایش آب سدهای کشور وهمچنین رشد آب برخی رودخانه‌ها و تالاب‌های مهم کشور شده است.
کد خبر: ۸۷۷۸۰۲

گزارش خبرگزاری‌ها از اقصی نقاط کشور حاکی از آن است که براثر رشد بارش برف و باران، سدها، رودخانه‌ها و برخی تالاب‌های کشور در شرایط مناسب آبی به سر می‌برند. در همین حال دیروز نیز رشد 36 سانتی‌متری سطح آب دریاچه بحران‌زده ارومیه گزارش شد و لذا در مجموع به نظر می‌رسد روزهای خوبی در انتظار منابع آبی کشور باشد.

در این باره، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام گفت: به دنبال بارندگی‌های سال جاری حجم ورودی آب به سدهای این استان به طور چشمگیری افزایش یافته است.

ذوالفقار مهدی‌زاده دیروز در گفت‌وگو با ایرنا سهم بارندگی‌های اخیر در افزایش منابع آبی را قابل توجه دانست و اظهار کرد: رشد 2 برابری بارش‌ها طی سال جاری و سرریز شدن سد چم گردلان شهر ایلام نشان از وضعیت مطلوب منابع آب سطحی استان می‌دهد. از سوی دیگر، معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان گفت: مجموع آورد آب رودخانه‌های استان 7 میلیارد و 300 میلیون مترمکعب بوده است که حجم آورد آب نسبت به سال‌های نرمال 8 درصد افزایش یافته است.

هوشنگ حسونی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: حوضه دز با 2 میلیارد و 400 میلیون مترمکعب آورد آب نسبت به سال نرمال 47 درصد افزایش داشته و دارای بیشترین حجم آورد آب است.

همچنین فرماندار اصفهان گفت: با ورود جریان آب به تالاب بین‌المللی گاوخونی در شرق اصفهان، بیش از 20 درصد از این تالاب آبگیری شده است. سال هاست تالاب گاوخونی با کمبود آب مواجه شده و در ورطه نابودی است. به گزارش ایرنا، فضل‌الله کفیل در جلسه شورای اداری شهرستان اصفهان افزود: از حدود 40 روز قبل آب سرریز رودخانه زاینده‌رود به تالاب گاوخونی می‌ریزد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها