خبرگزاری رسمی قطر از برکناری وزیر خارجه قطر در کنار ۶ وزیر دیگر توسط امیر این کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۶۶۳
وزیر خارجه قطر و ۶ وزیر دیگر برکنار شدند

به گزارش جام جم آنلاین،‌ خبرگزاری رسمی قطر گزارش داد شیخ تمیم ‌آل ثانی امیر این کشور، خالد بن محمد العطیه را از وزارت خارجه کنار گذاشت.

بر اساس این گزارش، امیر قطر، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی را به جای خالد بن محمد العطیه به عنوان وزیر خارجه جدید منصوب کرده است.

البته امیر قطر خالد بن محمد العطیه را پس از برکناری از مقام وزارت خارجه، به عنوان وزیر مشاور دولت در امور دفاعی تعیین کرده است.

امیر قطر هفت وزیر دولت را برکنار کرده است که کنار گذاشتن وزیران خارجه و دفاع از مهمترین این تغییرات است.

وزیر خارجه جدید قطر در یک نگاه

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه جدید قطر است که روز چهارشنبه هفتم بهمن 94 برابر با 27 ژانویه 2016 با فرمان امیر قطر، جای خالد العطیه را گرفت، العطیه که مدت وزارت وی به سه سال هم نرسید، جایگزین حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی شده بود.

محمد بن عبدالرحمن در ژانویه 2014 به عنوان معاون خالد العطیه وزیر خارجه برکنار شده قطر در امور همکاری بین المللی منصوب شده بود، وی مدرک کارشناسی ارشد خود در رشته اقتصاد و بازرگانی را از دانشگاه قطر در سال 2003 میلادی اخذ کرده بود، وی در همان سال به عنوان پژوهشگر اقتصادی در شورای عالی امور خانواده مشغول به کار شد و پله‌های ترقی را در این شورا طی کرد تا این‌که طی سال‌های 2005 تا 2009 به عنوان مدیر امور اقتصادی این شورا مشغول به کار شد.

بن عبدالرحمن همچنین به عنوان مدیر پروژه حمایت از طرح‌های کوچک و متوسط کشور قطر و پیشرفت آن در وزارت بازرگانی و تجارت در سال 2009 و در ژوئن 2010 به عنوان منشی نماینده ویژه امیر قطر در امور پیگیری دربار امیری منصوب شد و در نهایت روز چهارشنبه 27 ژانویه 2016(هفتم بهمن 94) با برکناری خالد العطیه،‌به عنوان وزیر خارجه جدید قطر ماموریت خود را آغاز کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها