سخنگوی وزارت امور خارجه:

صبر ایران در برابر آل سعودی حدی دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد:

شرط موفقیت میانجیگری بین ایران و عربستان

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: عربستان ، بحران آفرینی و تنش زایی را در دستور کار سیاست خارجی خود قرار داده است.
کد خبر: ۸۷۶۰۷۶
شرط  موفقیت میانجیگری بین ایران و عربستان

به گزارش جام جم آنلاین ، جابری انصاری در مصاحبه هفتگی با خبرنگاران داخلی و خارجی با بیان اینکه مسئله سوریه راه حل سیاسی دارد نه راه حل نظامی گفت: ایران نقش کمک کننده و تسهیل کننده خود را برای وصول توافق در سوریه انجام می دهد.

جابری انصاری در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی دلیل به تعویق افتادن نشست حل بحران سوریه در ژنو را اصرار برخی کشورها و بویژه عربستان بر مواضع خود دانست و گفت: این موضوع مشکلاتی در جدول زمان بندی به وجود آورده است.

همچنین وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به ایتالیا و فرانسه که امروز انجام می گیرد افزود: روابط بین ایران و کشورهایی مثل ایتالیا و فرانسه روابطی تاریخی است .

سخنگوی وزارت امورخارجه تصریح کرد: رئیس جمهور در سفر به ایتالیا گفتگوها و رایزنی هایی با واتیکان و جناب پاپ خواهد داشت که این گفتگوها بسیار مهم هستند.

وی همچنین با اشاره به همراهی هیئت بزرگ اقتصادی ایرانی با رئیس جمهور در سفر به فرانسه تصریح کرد: این سفر نخستین سفر اروپایی رئیس جمهور در دوران ریاست جمهوری ایشان و دوران پس از برجام است و حائز اهمیت خاصی است.

جابری انصاری با اشاره به روابط جمهوری اسلامی ایران با دو کشور اروپایی ایتالیا و فرانسه این روابط را در سالهای گذشته همراه با مشکلات و فراز و نشیب های زیادی خواند و خاطرنشان کرد: در این سفر در خصوص جنبه های مختلف روابط دو کشور بحث و رایزنی خواهد شد و امیدواریم شاهد فصل جدیدی از گسترش روابط و همکاریها در مسائل مختلف منطقه ای ، بین المللی و انسانی باشیم.

سخنگوی وزارت امورخارجه همچنین در خصوص روابط و اختلافات بین ایران و ترکیه افزود: سیاست قطعی ایران گسترش همکاری و کنترل و مهار اختلافات با ترکیه در قالب رقابت طبیعی خود است.

وی تاکید کرد: طبیعی است که در روابط بین کشورها رقابت وجود دارد اما مهم آن است که هر دو کشور با هوشیاری و توجه به ضرورت ها اجازه ندهند رقابت های طبیعی به دشمنی تبدیل شود.

جابری انصاری همچنین در خصوص سفر نخست وزیر پاکستان به ایران و اعلام آمادگی برای میانجیگری اختلافات موجود بین کشورمان و دولت سعودی تصریح کرد: سیاست ما در باره میانجیگری ها سیاست ثابتی است و تکرار می کنیم که موفقیت هرگونه میانجیگری منوط به تغییر در سیاست تندروانه و افراطی عربستان سعودی در تعامل با مسائل مختلف حوزه همسایگان به ویژه موضوعات مرتبط با جمهوری اسلامی ایران است .

وی افزود: ما از اقدامات دولت های دوست و برادر در این زمینه استقبال می کنیم اما موفقیت آن منوط به تغییر در سیاست طرفی است که بحران آفرینی و تنش آفرینی را در دستورکار سیاست خارجی خود قرار داده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه اخبار منتشر شده در خصوص گفتگوی وزیر امورخارجه کشورمان با ترکی الفیصل را کذب خواند و گفت: هیچ گونه گفتگوی دوجانبه ای در اجلاس داووس بین آقای ظریف و ترکی الفیصل وجود نداشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كرمانی
-
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
۰
۰
یك درخواست از دولت باور كنید بدون این وهابیون میشه بهتر زندگی كرد ................... نگید كه ما میفهمیم كه اونقدر امثال من نخبه سیاست هستند كه بدونند چه خبره و بازگو نكنند
در كل موفق باشین

نیازمندی ها