سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد:

شرط موفقیت میانجیگری بین ایران و عربستان

نخست‌وزیر پاکستان در حالی دیروز در سفری یکروزه به تهران با مقامات کشورمان رایزنی کرد که با توجه به سفر روز دوشنبه وی به عربستان، بسیاری از تحلیلگران میانجیگری میان تهران و ریاض را یکی از اهداف سفر نواز شریف به ایران دانسته‌اند.
کد خبر: ۸۷۴۴۲۸

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در این سفر راحیل شریف، فرمانده ارتش پاکستان نوازشریف را همراهی می‌کرد. همزمان با این سفر، وزیر دفاع پاکستان از پاسخ مثبت ریاض به طرح صلح پاکستان بین ایران و عربستان خبر داد. به گزارش ایرنا، خواجه آصف با اشاره به سفر سران دولت و ارتش پاکستان به تهران برای کمک به حل تنش میان ایران و عربستان گفت: دیدار روز دوشنبه نوازشریف با پادشاه عربستان امیدوارکننده بوده و پاسخ مثبت از عربستان دریافت شده است. اما دیدار نواز شریف با رئیس جمهوری اسلامی ایران، یکی از برنامه‌های دیروز نخست‌وزیر پاکستان در تهران بود. به گزارش سایت ریاست جمهوری، حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان در این دیدار با اشاره به سخنان نخست‌وزیر پاکستان در رابطه با مشکلات پیش آمده در روابط ایران و عربستان، اظهار کرد: ما خواهان گسترش روابط هستیم و از تنش استقبال نمی‌کنیم؛ مشروط بر آن‌که به حقوق مردم مسلمان احترام گذاشته شده و ملت‌های منطقه تکریم شوند و چارچوب‌های دیپلماتیک و آداب آن نیز رعایت گردد. روحانی خاطرنشان کرد: معتقدیم امروز شرایط منطقه و دنیای اسلام ایجاب می‌کند تا ائتلافی برای توسعه در دنیای اسلام و نه برای جنگ به‌وجود بیاوریم. در سفر دیروز، راحیل شریف رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان با علی شمخانی دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان دیدار کرد و شمخانی در این دیدار از نقش مثبت و موضع مناسب پاکستان در وارد نشدن به جنگ با مردم یمن قدردانی کرد.

رئیس‌جمهور چین وارد ریاض شد

همزمان با ورود هیات پاکستانی به تهران، روز گذشته رئیس‌جمهور چین با هدف مذاکره با مقامات عربستان برای رفع تنش آن کشور با ایران، وارد ریاض شد. این در حالی است که شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین قرار است جمعه به تهران بیاید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها