تیم والیبال شهرداری ارومیه با 14 پیروزی و 4 شکست در رده سوم جدول رده بندی لیگ برتر والیبال قرار گرفته است. ارومیه ای ها اما در هفته هجدهم رقابت های لیگ برتر مقابل آرمان اردکان یزد در ست پنجم شکست خوردند شکستی دور از انتظار که خود یاران سید عباسی را هم غافلگیر کرد.
کد خبر: ۸۷۵۶۸۸
تهدید به خودکشی ملی پوش والیبال به خاطر حمایت معروف!

به گزارش جام جم ورزشی ، عبدالرضا علیزاده لیبروی ملی پوش شهرداری ارومیه اعتقاد دارد وقتی بازی را واگذار کردند که فکر می کردند برنده شده اند! دست کم گرفتن حریف یکی از دلایل شکست این تیم مدعی بود. ارومیه را می توان از جمله تیم های بی حاشیه این فصل دانست که بازیکنان آن هم با دوری از حاشیه سعی کرده اند فقط به موفقیت تیم خود فکر کنند. امروز با عبدالرضا علیزاده ملی پوش خوب والیبال ایران درباره اوضاع و احوال تیم ارومیه و همچنین تیم ملی صحبت کردیم که در زیر می خوانید.

چه شد مقابل تیم آرمان اردکان یزد باختید؟

ما در گیم دوم و سوم عملکرد خیلی خوبی داشتیم و در گیم چهارم هم فکر کردیم که دیگر برنده شدیم و بازی را در واقع رها کردیم و آن بازی همیشگی خود را انجام ندادیم . در ست پنجم هم 11 بر 9 پیش بودیم اما چند توپ برگشتی نخوابید و در نهایت هم وقتی بازی را شل گرفتیم نتیجه را هم واگذار کردیم. وقتی رقیب را کوچک بدانی و در اواسط بازی فکر کنی که دیگر برنده هستی و بازی تمام شده همین اتفاق هم می افتد. این درسی شد برای ما که تا پایان بازی هیچ گاه فکر نکنیم که برنده شده ایم.

وضعیت تیم تان چطور است؟

خداراشکر وضعیت خوبی داریم و تلاش می کنیم که روز به روز هم بهتر باشیم باخت به اردکان زیاد روی تیم ما تاثیر نداشت آنهم بخاطر اینکه برای ما بازی رودرروی با پیکان مهم است و باید تمام تلاش خود را بکنیم تا در آن بازی برنده شویم .

بازی بعدی هم با کاله است آن را چطور می بینی؟

بله ما سه بازی دیگر با کاله، گنبد و پیکان داریم و تلاش خواهیم کرد تا از آنها امتیاز کامل را بگیریم. الان تیم هایی که برای حضور در پلی آف تلاش می کنند انگیزه زیادی دارند تیم هایی مثل اردکان و کاله می جنگند تا در بین هشت تیم حاضر شوند و برای همین هم رقابت با آنها سخت است. تیم کاله هم تیم خوبی است و به نظر من از لحاظ بازیکن و فنی مشکلی ندارد و فقط به نظر می رسد که کمی از لحاظ روحی بهم ریخته است باید تلاش کنیم تا موفق شویم.

فکر می کنی با وجود تیم هایی همچون پیکان و بانک سرمایه شانس قهرمان شدن دارید؟

اصلا نمی شود از الان پیش بینی کرد. سال گذشته ما بدون ست باخته دوم شدیم و پیکان که بیشتر بازی هایش را 3 بر 2 کرده بود قهرمان شد. تیم کاشان هم 27 هفته اول بود اما ما کاشان را بردیم در نهایت 8 تیمی که در پلی آف حاضر می شوند کار سختی دارند و هر اتفاقی احتمال دارد رخ دهد. همه تیم ها خطرناک هستند و احتمال حضور در فینال را دارند هر تیمی که بیشتر زحمت بکشد و بازی کند مطمئنا قهرمان خواهد شد.

سیچلو هم برای پلی آف به ایران خواهد آمد به نظرت حضور او می تواند روی بازیکنان تاثیر گذار باشد؟

قطعا همه انگیزه بیشتری برای رقابت کردن پیدا خواهند کرد. دو حالت وجود خواهد داشت آنهایی که در تیم ملی نبوده اند تمام سعی خود را خواهند کرد تا دیده شوند. بازیکنان ملی پوش هم تلاش می کنند که نشان دهند در اوج آمادگی هستند و بدون شک حضور سیچلو می تواند تاثیر مثبت بر لیگ داشته باشد و به همه انگیزه دو چندان خواهد داد.

اینکه گفته می شود 14 بازیکن تیم ملی مشخص هستند و بخاطر حاشیه امنیتی که دارند در لیگ آنچنان انگیزه برای رقابت ندارند درست است؟

به نظر من هیچ مربی در دنیا وجود ندارد که دقیقا مثل مربی قبلی از ترکیب استفاده کند و مطمئنا تیمش را تغییر می دهد. به نظر من در همین تیم ما هم از 14 بازیکن حداقل 4 بازیکن تغییر خواهند کرد. حتی در ترکیب اصلی و فیکس هم تغییراتی به وجود خواهد آمد. امکان ندارد که لوزانو دقیقا از همان ترکیب کواچ استفاده کند همانطور که کواچ هم دقیقا از ترکیب ولاسکو استفاده نکرد. در چنین شرایطی مسلم است که بازیکنان حاشیه امنیت ندارند و بازیکنی که چنین فکری می کند اصلا حرفه ای نیست. همه ما باید بازیکنی مثل سعید معروف را الگوی خود قرار دهیم. او در حال حاضر بازیکن اول تیم و کاپیتان تیم ملی است اما من به شخصه شاهد هستم در روزی هم که تیم تمرین ندارد و استراحت هستیم باز سعید به تنهایی می آید و انفرادی تمرین می کند. او رهبر تیم ملی است و اگر چنین طرز فکری داشت باید می گفت پس من که انتخاب شده ام و باید بخورم و بخوابم ولی اصلا اینگونه نیست سخت تر از همه تمرین و بازی می کند و بقیه بازیکنان هم باید از او یاد بگیرند.

در پست لیبرو هم رقابت اصلی بین شما و مرندی و فرهاد ظریف است به نظرت چه کسی راهی تیم ملی خواهد شد؟

ببینید سند تیم ملی به نام کسی زده نشده و هر شخصی که لایق باشد راهی تیم ملی خواهد شد. بدون شک بهترین ها به تیم ملی دعوت می شوند و من هم اگر می خواهم پیراهن تیم ملی را بپوشم الان زمان آن است که خودم را نشان دهم و تلاش کنم تا به تیم ملی برسم. در نهایت چه انتخاب بشوم و چه نشوم امیدوارم تیم ملی راهی المپیک شود این از هر چیزی مهم تر است.

سال گذشته یک سری حرف ها مطرح می شد مبنی بر اینکه مثلا چون سعید معروف ارومیه ای است از علیزاده و عبادی پور بیشتر حمایت می کند و برای همین هم فیکس بازی کردید آیا اصلا این صحبت ها صحت دارد؟

ببینید روزی که دعوت شدن و بازی کردن من در تیم ملی بخاطر حمایت سعید معروف باشد شک نکنید که خودکشی می کنم! من و سعید معروف رفاقت 21 ساله داریم و با هم بسیار بیشتر از آنکه فکر کنید خوب هستیم. اصلا شخصیت سعید معروف این مدلی نیست و کسایی که چنین نظرهایی می دهند او را نشناخته اند. سعید الان در تیم ارومیه بیشتر از هر کسی سر من غر می زند. کافی است کوچکترین اشتباهی کنیم اولین کسی هستم که سعید از او ایراد می گیرد. ما با هم این حرف ها را نداریم . گاهی او برخی حرف هایش را به دایی اش نمی تواند بزند اما به من می گوید ولی این ها دلیل نمی شود که حضور من در تیم ملی و یا فیکس بازی کردنم ربطی به حمایت معروف داشته باشد. واقعا اگر روزی این اتفاق بیفتد خودکشی می کنم. من و سعید از مینی والیبال با هم بودیم و هم کلاسی هم بوده ایم الان هم هم تیمی هستیم اما هر چیزی جای خودش، هر کسی که به تیم ملی دعوت می شود و فیکس بازی می کند حتما توانایی هایش را به کادر فنی ثابت کرده است. من بخاطر زحمت های خودم به تیم ملی رسیدم و از این به بعد هم همانگونه است.کسایی که این حرف ها را می زنند ذهن کوچکی دارند و ضعیف هستند . احتمالا از لحاظ سنی هم هنوز به بلوغ نرسیده اند و تشخیص درستی ندارند وگرنه باید بدانند که تیم ملی جای رفیق بازی نیست و بهترین ها براساس توانایی و لیاقت دعوت می شوند.

رقبای ایران در انتخابی المپیک را چطور می بینی؟

مطمئنا هیچ کس در دنیا نخوابیده است و همه برای رسیدن به المپیک برنامه ریزی خوبی داشته اند. ژّاپن چین و استرالیا از جمله حریفان آسیایی هستند که نمی توان آنها را دست کم گرفت و به نظرم ما در برابر این تیم ها کار دشوارتری داریم تا فرانسه و لهستان آنهم بخاطر اینکه ثابت کرده ایم همیشه در برابر تیم های مدعی سخت می جنگیم و تمام توان مان را می گذاریم. برابر تیم های قوی سخت و محکم می ایستیم اما برابر تیم هایی که به نظر می رسد از ما ضعیف تر هستند باید مراقب باشیم. قطعا ما در مقابل فرانسه انگیزه زیادی برای برد داریم و تلاش می کنیم اگر موفق هم نشویم زیاد اشکالی ندارد اما اگر برابر تیمی مثل استرالیا خوب بازی نکنیم و ببازیم فاجعه خواهد بود برای همین هم باید حواس مان به تیم های آسیایی باشد و بدانیم که کار سختی در پیش داریم و از الان خودمان را صعود کننده ندانیم.

منبع : کاپ

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها