آمریکایی‌ها 2000 نیروی جدید در 3 پایگاه نظامی مستقر کردند

بازگشت دوباره اشغالگران به عراق

رئیس جمهور، گفت: برای ما قابل قبول نیست که کشور و یا قدرتی بخواهد در امور داخلی عراق دخالت و یا بخشی از سرزمین کشور دوست و برادر عراق را به تصرف و اشغال خود درآورد.
کد خبر: ۸۷۴۷۷۸
اشغال بخشی از خاک عراق توسط کشوری دیگر برای ما قابل قبول نیست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در تماس تلفنی "فواد معصوم" رئیس‌جمهور عراق با وی با تشکر از تبریک همتای عراقی‌اش به مناسبت اجرای رسمی برجام، به نقش حل و فصل موضوع هسته‌ای در کاهش خطر افزایش تنش‌ها که می‌توانست اثر سوئی روی منطقه برجای بگذارد، اشاره کرد و گفت: اکنون با حصول توافق و اجرای برجام و رفع تحریم‌ها، می‌توانیم سطح همکاری‌های اقتصادی و تجاری خود را با همسایگان، کشورهای دوست و به‌ویژه عراق با سرعت و شتاب بیشتری گسترش دهیم.

وی افزود: دفاع ملت ایران از حقوق حقه هسته‌ای خود و در نهایت اجرای رسمی برجام، نشان داد کشورهای در حال توسعه می‌توانند با ایستادگی در برابر قدرت‌های بزرگ، از حقوق حقه خود در قالب گفت‌وگو و مذاکره، دفاع کنند.

رئیس‌جمهور در ادامه، پیروزی ارتش و نیروهای مردمی عراق بر گروهک تروریستی داعش در الرمادی و الانبار را تبریک گفت و افزود: امیدوارم به زودی دولت و ملت عراق بتوانند تروریست‌ها را از خاک آن کشور بیرون کنند.

روحانی اظهارداشت: برای ما قابل قبول نیست که کشور و یا قدرتی بخواهد در امور داخلی عراق دخالت و یا بخشی از سرزمین کشور دوست و برادر عراق را به تصرف و اشغال خود درآورد.

وی با تأکید بر اینکه "ملت و دولت ایران در کنار ملت و دولت عراق خواهد ماند"، گفت: حفظ حاکمیت ملی، استقلال و تمامیت ارضی عراق برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است و ما امنیت و ثبات عراق را امنیت و ثبات خود می‌دانیم.

رئیس‌جمهور بر تداوم مشورت و همکاری میان دو کشور در ارتباط با مسائل دوجانبه و موضوعات پیچیده منطقه‌ای تأکید کرد.

همچنین "فواد معصوم" رئیس‌جمهور عراق نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تبریک اجرای رسمی برجام از سوی دولت و ملت عراق اظهارامیدواری کرد که با شرایط ایجاد شده، حرکت جمهوری اسلامی ایران به سمت آینده‌ای درخشان‌تر، شتابان‌تر شود.

وی با قدردانی از مواضع استوار و اصولی جمهوری اسلامی ایران در موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای، گفت که بی تردید توافق هسته‌ای، بیش از پیش به صلح و ثبات منطقه کمک می‌کند.

رئیس‌جمهور عراق به اشتراکات تاریخی و مذهبی ایران و عراق اشاره کرد و افزود: سیاست حکیمانه و مدبرانه شما می‌تواند حقوق ایران و منطقه را مسترد نماید و ما امیدوارم پیوسته شاهد توسعه و شکوفایی ایران اسلامی باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها