مصباحی مقدم در گفت و گو با جام جم آنلاین :

بررسی لایحه 95 با تاخیر مواجه خواهد شد

عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت : اگر مواد لایحه بودجه سال 95 همانند سالهای گذشته زیاد باشد بررسی لایحه در مجلس با تاخیر مواجه خواهد شد .
کد خبر: ۸۷۳۴۷۵
بررسی لایحه 95  با تاخیر مواجه خواهد شد

غلامرضا مصباحی مقدم در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین خاطر نشان کرد :هنوز لایحه بودجه بین نمایندگان مجلس توزیع نشده است و باید در مورد حجم آن بعد از مشاهده نظر داد . اگر طبق گفته های دولت تعداد تبصره ها و مواد گنجانده شده در لایحه کم باشد شاید بتوان ظرف دو ، سه هفته آنرا در کمیسیونهای تخصصی و ظرف همین مدت نیز در جلسه علنی بررسی و به نتیجه رساند اما اگر مواد و تبصره های آن همانند سالهای گذشته بسیار باشد به طور قطع بررسی آن با تاخیر مواجه خواهد شد .

به گفته رییس سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بررسی لایحه بودجه 95 همزمان با برنامه ششم توسعه آغاز خواهد شد و در این رابطه ما می توانیم دو کمیسیون تلفیق یکی برای برنامه ششم و دیگری برای لایحه بودجه سال آینده تشکیل دهیم .

قیمت نفت در لایحه خوشبینانه است

وی در باره این موضوع که آیا درآمدهای پیش بینی شده در بودجه واقع بینانه دیده شده است گفت : آنطور که اعلام شده قیمت نفت 35 تا 40 دلار در لایحه دیده شده است که یک مقدار خوشبینانه است . هم اکنون قیمت نفت کشورمان کمتراز30 دلار است ،بنابراین باید درکمیسیون بررسی بیشتری روی این رقم صورت گیرد و حتی شرایط آینده قیمت جهانی نفت نیز پیش بینی شود که دچار چه تغییراتی خواهد شد .

مصباحی مقدم به این نکته نیز اشاره کرد که بدون شک افزایش مقدار تولید و صادرات نفت کشور می تواند برروی درآمدهای نفتی تاثیر داشته باشد .

وی همچنین افزود : افزایش صادراتی که اتفاق خواهد افتاد به آن مقداری که دولت در لایحه دو میلیون و 250 هزار بشکه در روز پیش بینی کرده است محقق نخواهد شد .

به گفته وی ،طبق گفته مسئولان نفتی قرار است صادرات نفت 500 هزار بشکه افزایش یابد که با یک میلیون صادرات فعلی حدود یک و نیم میلیون بشکه می شود ، بنابراین صادرات دو میلیون و 250 هزار بشکه غیر واقع بینانه است و تحقق این میزان نیاز به زمان دارد چرا که ظرفیت های تولیدی ما در شرایطی نیست که بتواند این عرضه بیشتر را تامین کند .

مصباحی مقدم در پاسخ به این سوال که با خروج اقتصاد کشور از رکود که درسال آینده پیش بینی شده است آیا افزایش سایر درآمد ها می تواند این کسری را پوشش دهد اظهار کرد : البته با رفع تحریم ها امید می رود که صادرات غیر نفتی کشور رشد پیدا کند البته در بودجه درآمد صادرات غیر نفتی نمی آید اما به هرحال با افزایش صادرات و رونق اقتصادی درآمدهای مالیاتی نیز افزایش خواهد یافت و پیش بینی شده که درآمدهای مالیاتی 35 درصد رشد پیدا کند.

سیما رادمنش - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها