گزارش جام‌جم از محاکمه 3 قاتل در دادگاه کیفری

از قتل به خاطر ناموس تا بخشش پای چوبه دار

سه مرد که در پرونده‌های جداگانه مرتکب سه جنایت شده بودند، دیروز در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفتند. یکی از متهمان با همدستی پدرش، مرد جوانی را در جنوب تهران کشته بود و دو قاتل دیگر با رضایت اولیای دم از جنبه عمومی جرم محاکمه شدند.
کد خبر: ۸۷۳۳۹۹
از قتل به خاطر ناموس تا بخشش پای چوبه دار

به گزارش جام‌جم ، در نخستین پرونده، پدر و پسری متهم هستند پس از قتل پسر جوانی جسد مقتول را به آتش کشیده‌اند. رسیدگی به این پرونده به دنبال ناپدید شدن مرد جوانی در دستور کار پلیس پاکدشت قرار گرفت. یک سال پس از ناپدید شدن این مرد، ماموران ردپای پدر و پسری را در این ماجرا کشف و آنها را سال 91 دستگیر کردند. متهمان ابتدا منکر قتل شده اما در ادامه لب به اعتراف گشودند.

با تکمیل تحقیقات، پرونده با صدور کیفرخواست برای محاکمه به شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و متهمان صبح دیروز به ریاست قاضی مقدم پای میز محاکمه قرار گرفتند.

براساس کیفرخواست شاهین متهم به قتل عمد، پدرش احمد متهم به معاونت در قتل و خواهرش مریم متهم به زنای محصنه هستند. در ابتدای این جلسه اولیای دم در جایگاه قرار گرفته و برای قاتل تقاضای قصاص کردند.

شاهین در دفاع از اتهام مباشرت در قتل عمدی گفت: من اتهام قتل را قبول دارم، اما در دفاع از ناموس، مرتکب این عمل شدم. وقتی مرد جوان را در خانه دیدم عصبانی شده و با چاقو او را کشتم. بعد از قتل جسد را داخل ماشین انداخته و به یک پل حوالی حسن‌آباد بردیم. پیکر غرق در خون پسر جوان را از بالای پل به پایین پرت کرده و بعد با بنزین آتش زدیم. سه بار خواهرم همراه مقتول از خانه فرار کرده بود و همراه او شیشه می‌کشید. احمد نیز با رد اتهام معاونت در قتل اظهار کرد: وقتی وارد خانه شدیم، مریم پا به فرار گذاشت. من او را تعقیب کردم اما فرار کرد. وقتی به خانه بازگشتم شاهین، پسر غریبه را کشته بود و من در قتل نقشی نداشتم.

رسیدگی به اتهام مریم نیز با درخواست وکیل مدافعش به صورت غیر علنی برگزار شد. پس از آخرین دفاعیات متهمان و وکیل مدافعشان، قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.

2 بار قتل، 2 بار بخشش

دیروز همچنین دو قاتل که توسط اولیای‌دم بخشیده شده بودند، از جنبه عمومی جرم در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محمدباقر قربانزاده محاکمه شدند. در یکی از این پرونده‌ها مهدی 31ساله در حالی پای میز محاکمه قرار گرفت که سال 82 در یک نزاع مرتکب قتل شده و پس از پنج سال رضایت گرفته بود. او سال 90 دومین جنایت خود را هم مرتکب شد که چند روز قبل برای دومین بار توانست رضایت اولیای دم را بگیرد.

مهدی دیروز در دفاع از خود گفت: من ناخواسته و در دفاع از خود مرتکب قتل شده بودم. حالا هم تقاضای بخشش دارم و امیدوارم قضات مرا مانند اولیای دم ببخشند.مرد جوان در تشریح ماجرا گفت: 28 خرداد سال 82 در یک نزاع خیابانی پسری را کشتم. به اولیای دم 80 میلیون تومان دادیم و رضایت آنها را کسب کردیم. بعد از آزادی تصمیم گرفتم دیگر سراغ نزاع نروم. سال 90 برای ترک اعتیاد در یک کمپ بستری شدم. دو روز بعد از بیرون آمدن از کمپ، پسرعمه‌ام، سراغم آمد و مدعی شد یکی از اهالی محل به نام اصغر از او اخاذی کرده است. برای گرفتن پول پسرعمه‌ام، سراغ اصغر رفتیم که با چاقو به من حمله کرد و من در دفاع از خود چاقو را از دستش گرفتم و او را کشتم. بعد از دستگیری متوجه شدم درگیری به خاطر یک زن بوده است و او دروغ گفته بود. چهار سال تلاش کردم و با پرداخت 180 میلیون تومان توانستم رضایت اولیای دم را بگیرم.

پس از دفاعیات متهم، قضات دادگاه او را به زندان و تبعید محکوم کردند.

محاکمه قاتل پشیمان

آخرین قاتلی که محاکمه شد، در یک نزاع در مجتمع بهستان در پردیس مرتکب قتل شده بود. محمد 35 ساله 13 مرداد سال 90 پس از درگیری بر سر جای پارک، مردی به نام عباس را کشته بود. او پای چوبه دار توانست رضایت اولیای دم را کسب کند و دیروز از جنبه عمومی جرم محاکمه شد.

مرد جوان در حالی‌که اشک می‌ریخت در دفاع از خود گفت: روز حادثه بر سر جای پارک با عباس درگیر شده و او را با چاقو کشتم. قصدم ترساندن عباس بود اما به خاطر یک اشتباه او را کشتم. پای چوبه دار اولیای دم بدون دریافت دیه و برای رضایت پنج تن آل‌عبا مرا بخشیدند. اولیای دم بعد از گذشت خود به من یاد دادند که می‌توان خوب بود و خوب زندگی کرد. من همیشه مدیون آنها هستم و می‌خواهم زندگی جدیدی را شروع کنم . محمد با حکم قضات دادگاه به‌زودی از زندان آزاد می‌شود.

محمد غمخوار - دبیر گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها