سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات:

نتایج صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس فردا اعلام می شود

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در پایان وقت اداری فردا 26 دی به اتمام می رسد و دلایل رد صلاحیت شدگان به طور مستند به آنها اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۲۸۳۵
نتایج صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس فردا اعلام می شود

به گزارش جام جم آنلاین ، سیامک ره‌پیک در خصوص روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس افزود: بعد از بررسی‌هایی که در هیئت اجرایی صورت گرفت، فرصتی برای اعتراض به آراء هیئت های اجرایی بود؛‌ در این فاصله هیئت های نظارت استانی پرونده‌های داوطلبان اعم از کسانی که در هیئت های اجرایی رد صلاحیت شدند یا غیر آنها را بررسی کردند.

وی گفت: طبق قانون، هیئت های نظارت استانی ضمن اینکه پرونده های داوطلبان را بررسی و اعلام نظر می کنند باید نظر هیئت مرکزی را هم کسب کنند.

ره پیک افزود: این کار در حال انجام شدن است و امیدواریم در مهلت مقرر باقیمانده تمام پرونده های مربوط به داوطلبان، چه کسانی که در مراحل قبلی رد صلاحیت شدند و چه کسانی که به شکل دیگری پرونده‌شان بررسی شده است، مورد بررسی قرار گیرد و نتایج اعلام شود.

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: بر اساس زمان بندی قانونی، انتهای روز 26 دی باید بتوانیم نتایج را اعلام کنیم که امیدواریم در موعد مقرر این کار انجام شود.

ره پیک افزود: درباره نسبت و درصد کسانی که تأیید یا رد صلاحیت شدند در حال حاضر نمی توانیم آمار دقیق ارائه کنیم چرا که در اثنای کار هستیم و باید جمع بندی صورت بگیرد.

وی گفت: بعد از اعلامی که صورت خواهد گرفت کسانی که در این مرحله تأیید صلاحیت نشوند، فرصت دارند اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام کنند و این در مراکز استان ها نیز می تواند انجام شود و نیازی به حضور در تهران نیست.

ره پیک افزود: شورای نگهبان مجموعاً برای زمان اعتراض و رأی گیری حدود 20 روز فرصت دارد که بررسی و نتایج را اعلام کند، البته بعد از آن هم یک مهلتی برای بعضی اعتراضات دیگر وجود دارد که در زمان خودش اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه صحبت درباره نسبت تأیید، رد و عدم احراز زود است گفت: طبیعتاً در بین پرونده‌هایی که وجود دارد و در حال رسیدگی هستیم گروهی شرایط قانونی دارند که تأیید صلاحیت می شوند، گروهی از افراد که به دلیل موانع قانونی برای آنها، قطعاً شرایط تأیید صلاحیت را ندارند چرا که طبق اعلام های صورت گرفته مراجع رسمی و نیز تحقیقات، آنها طبیعتاً رد صلاحیت خواهند شد.

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات افزود: گروهی هستند که به دلایل گوناگون شرایط را احراز نکرده اند و بر اساس مبانی حقوقی و مقررات حقوقی، این گروه در واقع شرایط را احراز نمی کنند، البته در فرصتی که دارند می توانند مدارکشان را ارائه کنند که نشان دهد آن شرایط را داشته اند یا آن شرایط را می توانند احراز کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها