رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان نیروی هوایی ارتش:

حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن دشمن شکن و مایوس کننده بدخواهان خواهد بود

آغاز به کارصفحه ویژه انتخابات پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای

چشم طمع آمریکایی ‌ها و 6 مورد حق الناس در انتخابات

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، صفحه ویژه ای شامل دیدگاه های رهبر انقلاب اسلامی درباره انتخابات را با عنوان «تا انتخابات» راه اندازی کرد.
کد خبر: ۸۷۲۷۴۹
چشم طمع آمریکایی ‌ها و 6 مورد حق الناس در انتخابات

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای،بر اساس این گزارش با نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفند ماه 1394، پایگاه اطلاع رسانی KHAMENEI.IR صفحه ی ویژه «تا انتخابات»، آخرین و جدیدترین مواضع و بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره انتخابات و همچنین دیدگاه های ایشان در این خصوص را در قالب های مختلف به مخاطبان ارائه خواهد کرد و در ایام انتخابات به صورت منظم بروز خواهد شد.

چشم طمع آمریکایی‌ها

رهبر انقلاب اسلامی: آمریکایی‌ها به این انتخابات چشم طمع دوخته‌اند؛ اینها در ایران دنبال تحوّلند؛ ما هم دنبال تحوّلیم... منتها تحوّل ما به‌سمت اسلامی شدن کامل [است‌]... امّا تحوّل آنها ضدّ تحوّل ما است؛ آنها که میخواهند تحوّل در ایران انجام بگیرد یعنی ما از آن اهداف، دائم دور بشویم؛ هرچه نزدیک شدیم دور بشویم، مدام عقب‌گرد کنیم و برویم به‌سمتی که آنها میخواهند. چشم طمع دوخته‌اند به همه‌ی حوادث داخلی کشور ما؛ در اینجا دو نفر از آدمهای شاخص که با همدیگر اختلاف نظر پیدا میکنند آنها چشم طمع میدوزند؛ و ازجمله به انتخابات؛ به انتخابات هم چشم طمع دوخته‌اند. ملّت ایران بایستی علی‌رغم دشمنان، حرکت خود را -چه در این انتخابات و چه در هر مسئله‌ی مهمّ دیگر اجتماعی- درست ضدّ خواست دشمن انجام بدهد و به دهان دشمن بکوبد. ۱۳۹۴/۱۰/۱۴

جدول شش مورد «حق الناس» در انتخابات

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور در تاریخ ۹۴/۱۰/۱۴ با تأکید بر مسأله «حقّ النّاس» در انتخابات فرمودند: «باید به عمق حقّ النّاس برسیم». پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR ابعاد مختلف مسأله «حقّ النّاس» در انتخابات را در جدول زیر مرور کرده است.

ابعاد مسأله «حق الناس» در انتخابات
مطرح شده در بیانات رهبر انقلاب در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
۱ تأیید افراد «صالح« داوطلبی که نامزد انتخابات میشود اگر آدم صالحی است، ما او را رد نکنیم، میدان بدهیم به اینکه او بیاید.
۲ اغماض نکردن از «صلاحیت‌های قانونی» اگرچنانچه در این مجلس - چه مجلس خبرگان، چه مجلس شورای اسلامی- آدمی باشد که صلاحیّت قانونی ورود را نداشته باشد و ما از این اغماض و صرف‌نظر کنیم، رعایت و دقّت نکنیم و او وارد بشود، این هم باطل کردن حقّ مردم است.
۳ حفظ «امانت» در آرای مردم آن کسانی که اداره‌ی صندوقها به عهده‌ی آنها است، باید کمال امانت را رعایت کنند؛ یعنی در این زمینه‌ها اندک‌تخلّفی، خیانت در امانت است.
۴ پذیرش «نتیجه انتخابات« وقتی‌که [انتخابات] به یک نتیجه‌ای رسید و مراکز قانونی تصدیق کردند، پذیرش این نتیجه [حقّ‌النّاس است‌]؛ ضدّ آن کاری که در سال ۸۸ انجام شد. در سال ۸۸ یک حرف منکری مطرح کردند که تقلّب شده است و باید این انتخابات برهم بخورد.
۵ »رعایت حق» در فهرستهای پیشنهادی آن کسانی که این فهرستها را میدهند، واقعاً رعایت حق را بکنند؛ مسئله‌ی رفیق‌بازی و جناح‌بازی و مانند این چیزها را دخالت ندهند.
۶ دقت در بررسی «فهرستها» و انتخاب «افراد« مردم توجّه کنند و ببینند که آن فهرستهایی را که پیشنهاد شده است از کجا پیشنهاد شده؛ از طرف چه کسی پیشنهاد شده؛ آن کسانی را که مورد اعتمادند، قابل اطمینانند، قابل اعتمادند انتخاب بکنند
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها