تروریسم در قلب توریستی ترکیه

آن‌طور که منابع خبری گزارش داده‌اند، گروه تروریستی داعش عامل حمله روز گذشته در منطقه گردشگری استانبول بوده است.
کد خبر: ۸۷۲۲۸۳

به گزارش خبرنگار وال‌استریت ژورنال از ترکیه، این گروه تروریستی مسئولیت این حمله را به‌عهده گرفته است. گفته می‌شود حساب‌های توئیتری وابسته به تروریست‌های داعش این موضوع را اعلام کرده‌اند. این در حالی است که احمد داود اوغلو، نخست وزیر ترکیه عصر روز گذشته اعلام کرد عامل انفجار دیروز یکی از نیروهای داعش بوده است.

از سوی دیگر، در حالی که رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته چند ساعت پس از این حادثه عامل آن را فردی سوری معرفی کرد، روزنامه حریت در گزارشی سخنان رجب طیب اردوغان را رد کرد.

بنا به گزارش این روزنامه، عامل انفجار روز گذشته با ده کشته و 15 زخمی، فردی سعودی‌تبار به نام نبیل فضلی است.

اظهارات ضدایرانی اردوغان

همزمان با این انفجار ، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در جمع سفرای این کشور به حملات خود علیه روسیه و ایران ادامه داد و ادعا کرد که تهران، منطقه را به سوی درگیری مذهبی و طایفه‌ای سوق داده است. به گزارش فارس، وی مدعی شد: ایران از تحولات سوریه، عراق و یمن برای افزایش نفوذش در منطقه سوء‌استفاده می‌کند.

محکومیت انفجار تروریستی استانبول

حسین جابری‌انصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه انفجار تروریستی دیروز میدان سلطان احمد در مرکز استانبول ترکیه را بشدت محکوم و مراتب تسلیت و همدردی صمیمانه جمهوری اسلامی ایران با خانواده‌های قربانیان این عملیات تروریستی را به دولت و ملت دوست و برادر ترکیه اعلام کرد.

به گزارش جام‌جم، وی افزود: این عملیات تروریستی یک بار دیگر اولویت مبارزه یکپارچه کشورهای منطقه و جهان با تروریسم و افراط‌گرایی و ضرورت حل فوری بحران‌های جاری منطقه براساس راه‌حل سیاسی و طرد همه اشکال تروریسم را ثابت کرد. وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در این زمینه‌ها کنار ملت و دولت ترکیه می‌ایستد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها