شهردار تهران با انتقاد از اجرای طرح زوج و فرد از درب منزل در مواقع افزایش آلودگی هوا گفت:باید به ماشینی که آلودگی ایجاد می‌کند، اجازه خروج ندهیم نه اینکه تمامی خودروها را مشمول این طرح کنیم.
کد خبر: ۸۷۲۱۰۹
انتقاد قالیباف از اجرای طرح زوج و فرد از درب منزل

به گزارش جام جم آنلاین ، محمدباقر قالیباف در حاشیه چهارمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا با حضور در جمع خبرنگاران اظهارداشت : به نظر من طرح نیاوردن خودرو از منزل شاید به صورت نمادین و برای فرهنگ سازی جالب باشد، اما آیا می توانیم هر روز به مردم بگوییم خودروی خود را از خانه خارج نکنند، در حالی که سرویس حمل و نقل عمومی به اندازه کافی وجود ندارد؟

وی افزود: ۸۰ درصد از آلایندگی در تهران مربوط به وسایل متحرک است و ۴۰ درصد از این میزان برای کمتر از ۱۰ درصد از خودروهاست. تمام تلاش ما این است که مصوبات مجلس و هیات دولت اجرایی شود تا ۱۰ درصد از خودروهایی که ۵۰ درصد آلودگی شهر را ایجاد می کنند وارد شهر نشوند.

قالیباف در خصوص طرح مدون شهرداری تهران برای حل مشکل آلودگی هوا گفت: این مسئولیت را همه با هم باید اجرا کنیم، البته در طرحی که مدیریت شهری دارد این امکان وجود دارد که در هر شش ماه کنترل و پایش دقیق صورت گیرد و امیدواریم ظرف ۵ تا ۶ سال به نقطه مطلوب برسیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها