تنها 10 درصد دوستی‌های خیابانی به ازدواج منجر می‌شود

حباب ازدواج در دوستی‌های خیابانی

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: برخی از سایت‌های همسرگزینی ازدواج های خیابانی را در فضای مجازی ترویج می کنند.
کد خبر: ۸۷۱۴۸۶
ترویج ازدواج‌های خیابانی در برخی سایت‌های همسرگزینی

به گزارش جام جم آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین صادقی در مراسم رونمایی از طرح ملی همسان گزینی در معاونت فرهنگی قوه قضائیه افزود: فرهنگ جامعه ما در مسیر تحول قرار دارد طوری که ما از جامعه سنتی فاصله گرفتیم و خیلی از رفتارهای سنتی ما دگرگون شده است.

وی ادامه داد: در واقع تغییراتی در ازدواج ، آشنایی دختر و پسر و شیوه های خواستگاری رخ داده است به طوری که بازگشت به وضع قدیم به صورت کلی ممکن نیست و شیوه های همسرگزینی در جوامع لیبرال غربی نیز مناسب جامعه ما نیست.

صادقی افزود: گاهی این شیوه های نامناسب در جامعه ما ترویج می شود که با فرهنگ ما مغایرت دارد.

وی گفت: در واقع ما شیوه های خانواده محور را در بحث ازدواج تا حدودی از دست داده ایم و شیوه های بازاری یعنی آشنایی خیابانی و کوچه بازاری را نیز نمی پسندیم.

صادقی با بیان اینکه فرهنگ غرب موجب تخریب بنیاد خانواده و نابودی آنها می شود، افزود: متاسفانه کشور ما تا حدودی به این وضع دچار شده است که ازدواج ها به تاخیر بیفتد و بازاری و خیابانی شود و کسی به داد جوانان نرسد.

معاون فرهنگی قوه قضائیه در ادامه با بیان اینکه شیوه های لیبرال غربی (در امر ازدواج)به درد ما نمی خورد چون در آن مفاسد زیادی رخ می دهد، گفت: در واقع یکی از عواید همسرگزینی بازاری افزایش طلاق است.

صادقی افزود: یکی از راه های مناسب این است که ما مطابق فرهنگ خودمان عمل کنیم.

وی با بیان اینکه نمی توان جامعه را نسبت به ازدواج جوانان بی تفاوت گذاشت، گفت : باید موسسات ویژه ای وظیفه حساس و مهم ازدواج جوانان را بر عهده بگیرد طوری که از فواید ازدواج های سنتی استفاده و از مضرات ازدواج های بازاری جلوگیری کند.

صادقی افزود : در واقع کاری که موسسه تبیان انجام داده و این پایگاه (همسان گزینی) را راه اندازی کرده است کار بسیار مبارک و ارزشمندی است.

وی ادامه داد: البته معاون فرهنگی قوه قضائیه با بیان اینکه ما باید تلاش کنیم ازدواج ها براساس یک عقلانیت شکل گیرد، گفت : باید در امر ازدواج شیوه های سنتی متکی بر تجربه بزرگترها و مشاوران دینی در جامعه شکل گیرد.

صادقی با بیان اینکه باید فرهنگ واسطه گری را توسعه دهیم، افزود : باید کار را به اهلش بسپاریم و به سرنوشت جوانان بی اعتنا نباشیم چراکه یکی از مسئولیت های قوه قضائیه پیشگیری از آسیب هاست و یکی از آسیب ها نیز همین بحث طلاق است.

وی گفت : بنابراین درصدد برآمدیم این سایت همسان گزینی را در معاونت فرهنگی قوه قضاییه نیز راه اندازی کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها