دولت جیبوتی به‌پیروی از رژیم سعودی، رژیم آل‌خلیفه و سودان روابط دیپلماتیک خود با جمهوری اسلامی ایران را قطع کرد.
کد خبر: ۸۷۰۴۸۱
جیبوتی روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از القدس العربی، جیبوتی امروز چهارشنبه از قطع روابط دیپلماتیک خود با ایران خبر داد.

رژیم سعودی روز شنبه دوازدهم دی ماه برابر با دوم ژانویه 2016 در بیانیه‌ای، از اعدام چهار نفر از شخصیت‌های شیعی‌ عربستان و در رأس آنها آیت الله نمر باقر النمر به‌اتهام واهی اقدامات تروریستی خبر داد.

آل سعود با ادعای حمایت از امنیت ملی این کشور ، سه مبارز شیعی دیگر به‌نام‌های علی سعید الربح، محمد علی عبدالکریم الصویلم و محمد فیصل محمد الشیوخ را به شهادت رسانده است.

مسلمانان کشورهای مختلف، گروه‌های مختلف سیاسی، حزبی و شخصیت‌های مختلف جهان اسلام، جنایت آل سعود در به شهادت رساندن شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعی را به‌جرم مطالبه حقوق مشروع و غصب‌شده مردم منطقه شرق عربستان محکوم کردند و اعتراضات به این اقدام شنیع رژیم سعودی همچنان ادامه دارد.

پس از اعدام آیت الله شیخ نمر النمر که موج محکومیت جهانی را به‌همراه داشت برخی از معترضان در تهران و مشهد در اعتراض به این حکم به سفارت و کنسولگری این کشور در تهران و مشهد حمله کردند که در پی این اقدام رژیم سعودی و چند کشور وابسته به او مثل رژیم آل‌خلیفه و نظام سودان روابط دیپلماتیک خود با جمهوری اسلامی ایران را قطع کردند و امارات نیز سطح نمایندگی خود در ایران را تقلیل داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها