برخی مطبوعات غرب پیش‌بینی می‌کنند ملک‌سلمان باتوجه به شدت و کثرت جنایت‌ها آخرین پادشاه عربستان باشد.
کد خبر: ۸۷۰۰۳۸
ملک سلمان با این جنایت آخرین شاه عربستان است

به گزارش جام جم آنلاین، روزنامه ساندی تایمز، در گزارشی که در بالای آن عکس سلمان را داشت و عنوان «آیا این شاه خاندان آل سعود را از بین می‌برد؟» به مسئله اعدام 47 شهروند عربستانی از جمله شیخ نمر باقر النمر، رهبر شیعی پرداخته و می‌نویسد: «فریاد اعتراضی معترضین بر سر قتل نمر النمر سراسر خاورمیانه را درنوردید و بعضی از آنها به تهدید آل سعود پرداختند.»

این روزنامه سپس به اظهارات نوری مالکی، نخست‌وزیر سابق عراق اشاره می‌کند و می‌نویسد: «مالکی اعدام شیخ نمر النمر را با اعدام‌هایی که صدام حسین، رهبر حکومت بعثی در قرن گذشته میلادی انجام می‌داد، مقایسه کرد. مالکی تأکید کرد که آل سعود با این رفتارهایش به زودی سرنگون خواهد شد و دیگر جایی برای آن در عربستان نخواهد بود.»

ساندی تایمز سپس می‌نویسد: ایران تأکید کرده که اعدام النمر جنایت است و بخش کوچکی از جنایت‌های خانواده خائن حاکم بر عربستان است. هنوز یک سال از دوران حکومت ملک سلمان 80 ساله نگذشته اما با این وجود این یک سال بدترین سال در تاریخ عربستان محسوب می‌شود. جهان غرب اکنون درک می‌کند که اندیشه وهابی که عربستان بر اساس آن پایه‌ریزی شده دلیل اصلی تندروی است که سراسر منطقه را در نوردیده است.

این روزنامه انگلیسی سپس تأکید می‌کند دلایل و نشانه‌های بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد در درون خانواده آل سعود به دلیل سیاست‌های تبعیض‌آمیزی که ملک سلمان و پسر دردانه‌اش محمد که در حال حاضر علی‌رغم سن پایینش که 30 سال بیشتر نیست، وزیر دفاع و جانشین ولیعهد شده، مشکلات و اختلافاتی به وجود آمده است.

در همین رابطه رابرت فیسک در یادداشتی که در روزنامه «ایندیپندنت اف ساندی» منتشر کرده به همین موضوع پرداخته است و می‌نویسد: «اعدام‌ها درعربستان شبیه اعدام‌های داعش است بنابراین غرب می‌خواهد چه کند؟»

فیسک همچنین می‌نویسد: «تاکنون سابقه نداشته که کشوری ابتدای سال را با اعدام شروع کند، برای همین چرا نباید بگوییم کارهای حکومت عربستان شباهتی به کارهای داعش ندارد. این که عربستان برای توجیه اعدام‌ها از بخش‌هایی از قرآن استفاده می‌کند نشان می‌دهد که دقیقاً همان شیوه داعش را در پیش گرفته است.»

فیسک تأکید می‌کند: «مکبث» می‌گوید که خون خون می‌آورد در رفتار عربستانی‌ها صادق است، عربستان در حالی ادعای رهبری مبارزه با تروریسم را یدک می‌کشد که باکی ندارد خون‌های بی‌گناه بسیاری چه از شیعه چه از سنی ریخته شود. عربستان دقیقاً مثل داعش رفتار می‌کند، همه دیدیم که داعش چگونه به اتهام ارتداد سنی‌ها و شیعیان و مسیحیان را در عراق و سوریه گردن زد. اعدام شیخ نمر دقیقاً به همان شیوه انجام شد، اگر نمر به دست داعش می‌افتاد دقیقاً به همین شیوه او را می‌کشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
Mehdi Mohammadi
-
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
۰
۰
بنده برای نیوز كار میكنم، میشه لطفا بفرمایید كجا این خبر رو خواندید. با ذكر تاریخ...

با سپاس
مهدی
حمید
-
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
۰
۰
اسم این و میزارید شاه؟
حیف ...
nader
-
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
۰
۰
سلام با عرض سلام و خسته نباشید.عربستان خودش دست نشانده آمریكا و انگلیس و اسرائیل در خاورمیانه هست و بنظر من اولین دشمن ما عربستان هست.
كیوان
-
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
۰
۰
كدام شماره ساندی تایمز این نوشته؟

نیازمندی ها