رییس‌ جمهوری در جلسه هیأت وزیران:

دولت سعودی اشتباهات را جبران و از مسیر غلط بازگردد

نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل، بامداد سه‌شنبه با متهم کردن ایران به دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر گفت: ریاض حاضر است در صورتی که ایران از این رفتار دست بکشد، روابط با این کشور را احیا کند.
کد خبر: ۸۶۹۹۴۰
قطع رابطه با ایران، تأثیری بر مذاکرات سوریه و یمن ندارد

به گزارش جام جم آنلاین، «عبدالله المعلمی» نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل، بامداد سه‌شنبه گفت قطع رابطه با ایران، تأثیری بر مذاکرات سوریه و یمن ندارد.

او که در یک کنفرانس خبری در نیویورک حضور داشت در پاسخ به سوالی در این باره گفت: «از طرف ما، این اثری ندارد، چون ما همچنان به تلاش سخت برای حمایت از صلح در سوریه و یمن ادامه می‌دهیم.»

وی با متهم کردن ایران به دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر گفت ریاض حاضر است در صورتی که ایران از این رفتار دست بکشد، روابط با این کشور را احیا کند.

«المعلمی» همچنین گفت که امیدوار است که شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور قطعنامه‌ای حمله به سفارت عربستان در تهران را محکوم کند.

نماینده عربستان در سازمان ملل با بیان اینکه «ما نمی‌خواهیم ایران عذرخواهی کند» گفت: «ما می‌خواهیم که این کشور، تجاوزاتش را متوقف کند.»

تنش‌ها در روابط تهران و ریاض بعد از اقدام رژیم عربستان در به شهادت رساندن آیت‌الله نمر باقر النمر، روحانی برجسته شیعه، بالا گرفت. عده‌ای از معترضان به این اقدام عربستان، روز یکشنبه وارد سفارت عربستان در تهران شدند.

عربستان سعودی، روز شنبه «نمر باقر النمر» و 46 نفر دیگر را با اتهام آنچه شرکت در فعالیت‌های «تروریستی» خوانده شده بود، اعدام کرد.

رژیم عربستان در حالی نام «شیخ نمر» را در کنار متهمان به انجام فعالیت‌های تروریستی قرار داد که او به دلیل فعالیت‌های سیاسی و حقوق بشری دستگیر شده بود.

تحلیلگران اعلام همزمان اعدام این 47 نفر را اقدامی نمایشی از سوی این رژیم برای وانمود به حفظ اصل بی‌طرفی و اجتناب از تبعیض‌های مذهبی می‌دانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها