سخنگوی نیروی انتظامی از دستگیری سه نفر از عاملان شایعه بمب‎گذاری در مترو پایتخت خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۷۰۹
دستگیری عاملان شایعه بمب گذاری مترو تهران

به گزارش جام جم آنلاین ، سردار سرتیپ سعید منتظر المهدی در نشست خبری از دستگیری لیدرهای معترضان در سفارت عربستان و تحویل آنان به مراجع قضایی خبر داد و گفت:در این رابطه 50 نفر دستگیر شدند .

وی افزود: در این زمینه هیچ صدمه ای به کارکنان سفارت وارد نشده و این دستگیرشدگان تحویل مراجع قضایی شدند.

سردار منتظرالمهدی در پاسخ به سئوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا پشت این اعتراضات انگیزه خاصی بوده؟ گفت: در بررسی ها مشخص می شود چه افرادی بوده اند اما تاکنون درباره انگیزه آنان به چیزی نرسیده ایم.

وی به آسیب دیدن تعدادی از ماموران انتظامی اشاره کرد و افزود: اشیایی که پرت می شد به ماموران نیروی انتظامی اصابت کرد و به تعدادی صدمه زد.

سخنگوی نیروی انتظامی درباره اینکه آیا پلیس چنین اتفاقی را پیش بینی نکرده بود؟ گفت : پلیس دیپلمات در سر صحنه حضور داشته و از شب گذشته این پلیس تقویت شده بود این در حالی است که نمی توان مردم را زد.

سردار منتظرالمهدی افزود: استفاده از روش های اقناعی و بازدارندگی درمرحله اول استفاده می شود و اگر کارساز نباشد براساس اختیاراتی که پلیس در ماموریت های خود دارد از برخوردهای سلبی استفاده می شود.

وی درباره تجمع امروزهم گفت: همه تدابیر لازم از سوی پلیس اندیشیده شده است.

دستگیری عاملان شایعه بمب گذاری مترو تهران

سخنگوی نیروی انتظامی از دستگیری سه نفر از عاملان شایعه بمب‎گذاری در مترو پایتخت خبر داد.

سردار منتظرالمهدی گفت: در زمان نشست سران اوپک در تهران با وجود تبلیغات منفی در فضای مجازی هیچ مشکل خاصی در پایتخت به وجود نیامد اما حدود 30 مورد تلفن مشکوک مبنی بر وجود بسته های محتوی مواد منفجره در مترو تهران داشتیم.

وی افزود: با دریافت این تلفن‌های مشکوک وقتی به محل مراجعه می شد متوجه می شدیم که آن خبر بی اساس است.

سردار منتظر المهدی گفت: مراسم اربعین حسینی با بالاترین ضریب امنیتی و بدون هیچ مشکل انتظامی و امنیتی پایان یافت.

سخنگوی ناجا به آمارگیری از زائران اربعین حسینی در مرزهای شلمچه، چزابه و مهران اشاره کرد و گفت: براساس این آمارسنجی زائران به پلیس ایران نمره 17/64 و به پلیس عراق نیز 15/5 دادند.

آسیب دیدگی ۱۰ مامور پلیس در تجمع سفارت

سخنگوی نیروی انتظامی از آسیب دیدگی کمتر از 10 نفر از ماموران پلیس در کنترل خشم اعتراض کنندگان مقابل سفارت عربستان و انتقال آنان به بیمارستان خبر داد.

سردار سرتیپ سعید منتظرالمهدی در ششمین نشست خبری گفت: تجمع یکشنبه شب در برابر سفارت عربستان در همان دقایق اولیه تحت کنترل ماموران پلیس بود و خوشبختانه در این تجمع اعتراض‌آمیز به هیچ کدام از افراد داخل سفارت که بعضا نیروهای خدماتی و نگهبان بودند آسیبی وارد نشد و هیچ کدام از شهروندان نیز صدمه‌ای ندیدند.

سخنگوی ناجا افزود: پلیس در همان دقایق اولیه اعدام شیخ نمر را محکوم کرد و با توجه به روحیه اسلام‌طلبی مردم، پیش‌بینی‌های لازم را برای انجام تجمع و کنترل تجمعات در میدان‌های اصلی و مراکز حساس در دستور کار خود قرار داد.

سردارمنتظر المهدی گفت: در جریان تجمع اعتراض‌آمیز سفارت، 50 نفر از معترضان و برهم‌زنندگان نظم و امنیت و همچنین افرادی که اقدام به آتش‌افروزی در محوطه داخلی سفارت کرده بودند، شناسایی و دستگیر و برای بازجویی به مراجع قضایی تحویل شدند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ما مبنی بر انگیزه اعتراض کنندگان افزود: با وجود اطلاعات و خبرهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، هنوز انگیزه معترضان برای آتش‌سوزی و وارد آوردن خسارت به ساختمان سفارت عربستان محرز نشده است.

سردارمنتظرالمهدی گفت: در زمان حضور معترضان در محل سفارت، هیچ کدام از پرسنل اداری و سفیر عربستان در محل سفارت حضور نداشتند.
وی با اعلام اینکه حضور پلیس در تجمعات جزو وظایف ذاتی و تعریف شده ماموران پلیس در مواقع حساس است، افزود: هر تجمعی بدون مجوز با دخالت پلیس کنسل می‌شود و تجمعات باید قانونی و دارای مجوز باشند.
سردارمنتظرالمهدی همچنین به برقراری تجمع ظهر امروز در میدان امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: این حق هر انسان مسلمان و آزاده‌ای است که در برابر ظلمی که می‌بیند، اعتراض قانونمند کند.

وی افزود: با دریافت مجوز از سوی برگزارکنندگان، پلیس در میدان امام حسین(ع) تمهیدات ویژه‌ای برای رفع موانع ترافیکی، ایجاد محل مناسب با همکاری دستگاه‌های مربوط برای اعلام قانونی اعتراض تجمع کنندگان در نظر گرفته است که مراتب از سوی پلیس راهور درباره محدودیت‌های ترافیکی به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

سردارمنتظرالمهدی درباره اقدامات ویژه پلیس همزمان با اربعین و برگزاری اجلاس گازی نیز به خبرنگاران گفت: خوشبختانه امسال پلیس در برگزاری مراسم اربعین کارنامه درخشانی از خود ارائه داد و با توجه به آمارهای موجود، شاهد بیشترین سطح رضایتمندی از سوی مردم بودیم.
وی با اعلام اینکه نظرسنجی‌های صورت گرفته درباره فعالیت پلیس همزمان با ایام اربعین به صورت تهیه پرسشنامه و در سه مرز چزابه، مهران و شلمچه انجام شده است، افزود: بر اساس آماری که از بین 24 هزار نفر از زائران تهیه و تدوین شده است، پلیس نمره 17.64 را کسب کرد که این رقم در مقایسه با سال گذشته افزایش 1.2 درصدی را نشان می‌دهد.
سردارمنتظرالمهدی گفت: زائران همچنین به پلیس عراق نمره 15.5 دادند که همین نشان می‌دهد هماهنگی پلیس ایران و پلیس عراق برای برگزاری هرچه باشکوهتر این کنگره عظیم اسلامی به حد نسبی رسیده است.
وی با اشاره به اینکه در هنگام خروج از مرز بیشترین مشکل را زائرانی داشتند که به صورت جمعی به عتبات اعزام شده بودند، افزود: درصدد هستیم در سال آینده این مشکل به طور کامل برطرف شود.

سردارمنتظرالمهدی در بخش دیگری از سخنان خود درباره برگزاری امن و بدون مشکل اجلاس سران کشورهای گازی گفت: همان‌طور که می‌دانیم در زمان برگزاری این اجلاس تهدیدات زیادی علیه ایران در شبکه‌های مجازی منتشر شده بود.
وی افزود: پلیس با استفاده از همه توان امنیتی خود علاوه بر حضور گسترده در اماکن، اجلاس را در بالاترین سطح امنیتی برگزار کرد.
سردارمنتظرالمهدی گفت: در طول برگزاری اجلاس در تهران 30 مورد تلفن مشکوک داشتیم که خبر از جاسازی بسته‌های مشکوک در ایستگاه‌های مترو و اماکن عمومی می‌داد.

وی با اشاره به اینکه همه تماس‌های مشکوک پیگیری و مختومه شد افزود: در این جریان با پیگیری تماس‌های صورت گرفته سه نفر که بیشترین تماس‌ها را با ماموران پلیس داشتند نیز شناسایی و دستگیر شدند که تحقیقات از این متهمان درباره انگیزه‌ آنان در برقراری تماس‌های مشکوک و ارائه آمار و اطلاعات غلط همچنان ادامه دارد.

سخنگوی ناجا همچنین گفت: حضور ماموران یگان ویژه در مبادی ورودی ایستگاه‌های مترو و ایستگاه‌های بی آر تی با اعلام رضایتمندی از سوی شهروندان همچنان ادامه دارد و فعلا پلیس برای جمع‌آوری نیروها برنامه‌ای ندارد، ضمن اینکه حضور پلیس علاوه بر افزایش میزان امنیت، موجب اعلام رضایتمندی از سوی شهروندان شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها