با اکران دو فیلم جدید «بوفالو» و «شکاف» از امروز و نمایش فیلم «جزیره رنگین» که به‌تازگی آغاز شده است، فصل اکران زمستانی سینماهای کشور کلید خورد.
کد خبر: ۸۶۸۳۸۳
تماشایی شدن بوفالو و شکاف در پرده نقره‌ای

حضور پرویز پرستویی در «بوفالو» و چهره‌هایی چون هانیه توسلی، بابک حمیدیان، سحر دولتشاهی و پارسا پیروزفر در «شکاف»، می‌تواند نقش مهمی در جذب تماشاگران به سالن‌های سینما در این روزهای سرد داشته باشد. «جزیره رنگین» هم اگرچه فیلمی تجربی است و در گروه هنر و تجربه اکران می‌شود، اما نام‌هایی چون خسرو سینایی به عنوان کارگردان و مهدی احمدی به‌عنوان بازیگر را یدک می‌کشد که در فیلم «عروس آتش» همکاری درخشانی با یکدیگر داشته‌اند.

به گزارش جام‌جم، در حالی که تقریبا فکر و ذکر بیشتر سینماگران و سینمادوستان این روزها معطوف به جشنواره فیلم فجر است که حدود یک ماه دیگر شروع می‌شود، اما دغدغه برخی سینماگران و صاحبان فیلم‌ها هم به فیلم‌هایی است که باوجود یک سال از ساخت و نخستین نمایش در جشنواره فیلم فجر سال گذشته، هنوز موفق به اکران عمومی و بازگشت سرمایه نشده‌اند و در نوبت نمایش به سر می‌برند.

وقتی پرستویی، بوفالو می‌شود

«بوفالو» که از امروز در سینماهای کشور اکران می‌شود، از پرویز پرستویی به عنوان بازیگر نقش اول بهره می‌برد. پرستویی، بازیگر محبوب و توانای سینمای ایران از جمله بازیگرانی است که این ظرفیت را دارد که فقط به سبب حضورش در هر اثر، تماشاگران را به تماشای آن کار بکشاند. این‌که بعد از این جذب اولیه چه اتفاقی می‌افتد و میزان رضایت مخاطب چقدر خواهد بود البته یک داستان دیگر است و بستگی به هنر کارگردان و قدرت فیلمنامه دارد و این‌که فیلمساز چقدر توانسته باشد از توانایی پرستویی درست استفاده کرده باشد.

پرستویی که امسال با «بادیگارد» ابراهیم حاتمی‌کیا در جشنواره فیلم فجر حاضر خواهد بود، در «بوفالو» نقش شخصیتی مرموز و عجیب و غریب به‌نام بهرام بوفالو را به عهده دارد که گره شخصیت زن قصه، شکوفه (سهیلا گلستانی) به دست او می‌تواند باز شود.

هومن سیدی، پانته‌آ پناهی‌ها و محمدرضا فتحی از دیگر بازیگران این فیلم هستند. تهیه‌کنندگی این فیلم را همایون اسعدیان، کارگردان فیلم‌هایی چون طلا و مس و بوسیدن روی ماه به‌عهده دارد.

خیانت ناخواسته بابک حمیدیان در امانت

«شکاف»، یکی دیگر از فیلم‌هایی که از امروز در سینماهای کشور اکران می‌شود، یک سال پشت‌خط اکران مانده بود؛ آن هم با وجود تهیه‌کنندگان بانفوذی چون علی سرتیپی و منیژه حکمت که فیلم پرفروش «شهر موش‌ها 2» را در کارنامه دارند.

این فیلم درباره زوجی است که برای مدتی از پسربچه دوست مشترکشان نگهداری می‌کنند، اما اتفاقی رخ می‌دهد که هم این زوج را با بحران مواجه می‌کند و هم روابط دوستانه آنها با پدر و مادر پسربچه را تغییر می‌دهد.

موضوع پرتنش فیلم در کنار حضور بازیگران شناخته‌شده‌ای چون هانیه توسلی، پارسا پیروزفر، سحر دولتشاهی و بابک حمیدیان، ظرفیت‌های خوبی برای جذب تماشاگر دارد.

«شکاف» را کیارش اسدی‌زاده ساخته که فیلم «گَس» او هم به‌تازگی وارد شبکه نمایش خانگی شده است.

فیلمی شاد و شنگول از کارگردان عروس آتش

فیلم «جزیره رنگین» هم از آثار جدیدی است که به‌تازگی اکران خود را در گروه سینمایی هنر و تجربه شروع کرده؛ اثری تجربی از خسرو سینایی، کارگردان پیشکسوت و موی سپید سینمای ایران که ساخت فیلم‌هایی چون «زنده باد...»، «در کوچه‌های عشق» و «عروس آتش» را در کارنامه دارد.

«جزیره رنگین» که براساس اقتباسی آزاد از زندگی احمد نادعلیان، هنرمند برجسته هنرهای محیطی و زمینی ایرانی ساخته شده، در فضایی سرخوشانه موفق می‌شود گوشه‌ای از جذابیت‌های جزیره هرمز را در قالب اثری سینمایی به ثبت برساند.

بازیگر اصلی این فیلم مهدی احمدی ـ نقاش و بازیگر فیلم‌هایی چون شب‌های روشن و عروس آتش ـ است و بقیه بازیگران اثر هنرمندان بومی جزیره هرمز هستند.

فیلم‌های دیگر روی پرده

به‌جز فیلم‌های «شکاف» و «بوفالو»، این روزها فیلم‌های دیگری هم بر پرده سینماهاست که می‌تواند گزینه‌های خوبی برای تماشا باشد. «در مدت معلوم» ساخته وحید امیرخانی و با بازی جواد عزتی و هومن سیدی، «پی 22» ساخته حسین قاسمی‌جامی و با بازی امین حیایی و هادی ساعی، بچگی‌تو فراموش نکن ساخته جلال فاطمی و با بازی فرهاد آئیش، بهنام تشکر و اکبر عبدی و حکایت عاشقی ساخته احمد رمضان‌زاده و با بازی بهرام رادان از جمله این آثار هستند.

علی رستگار - فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها