معاون خبر سازمان صدا و سیما خبر داد:

تغییرات در بخش‌های خبری رسانه ملی

معاون خبر صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران گفت:اکنون وظیفه ما برای تصویر متنوع و متکثر و متفاوت برای مزیت داشتن بر اخبار دیگر خبرگزاری ها و شبکه های تصویری چند برابر شده است تا بتوانیم به عنوان منبع منحصر به فرد تصویری در داخل و حتی خارج از کشور محسوب شویم تا ما را به عنوان مرجع تغذیه خبری بشناسند.
کد خبر: ۸۶۸۱۳۴
باید منبع اطلاع رسانی رسانه‌های جهان شویم

به گزارش جام جم آنلاین ، دکتر پیمان جبلی در مراسم افتتاح خبرگزاری صدا و سیما با گرامیداشت یاد وخاطره شهدا رسانه ملی، گفت: امروز روز پوست اندازی رسانه ملی و افتتاح خبرگزاری صدا وسیماست که تا چندی پیش با نام واحد مرکزی خبر فعالیت می کرد.

وی خبرگزاری را مرجع اطلاع رسانی در جامعه دانست و افزود: خبرگزاری یک مرحله بلوغ خبر رسانه ملی است که از سال گذشته همزمان با دوره جدید ریاست سازمان با هدف گسترش دادن به جامعه مخاطبان و تغذیه خبری جامعه ایران و در آینده با گستره بین المللی تبدیل به خبرگزاری شد.

دکتر جبلی گفت: ما الان در اولین مرحله راه اندازی خبرگزاری صداوسیما و سایت جدید هستیم و مسیر طولانی و سخت و پیچیده ای در رقابت رسانه ای در داخل و خارج در پیش داریم.

وی افزود: با توجه به دسترسی گسترده دیگر رسانه های خبری به تصاویر، فناوری های جدید، رشد و ظهور منابع تصویری، دیگر داشتن تصویر برای رسانه ملی یک مزیت نیست و این مسئولیت و سختی کار خبرگزاری صدا و سیما را بیشتر می کند.

معاون خبر رسانه ملی تاکید کرد: اگر تا الان می توانستیم ادعا کنیم با تصویر ساده می توانیم خبرهای تصویری و گزارش خبری تولید کنیم اما با وجود رسانه های نوین تصویری وظیفه مان برای تصویر متنوع و متکثر و متفاوت برای مزیت داشتن بر اخبار دیگر خبرگزاری ها و شبکه های تصویری چند برابر شده است تا بتوانیم به عنوان منبع منحصر به فرد تصویری در داخل و حتی خارج از کشور محسوب شویم تا ما را به عنوان مرجع تغذیه خبری بشناسند.

خبرگزاری بازوی اطلاع رسانی گسترده صدا و سیما در کشور

جبلی با اشاره به اینکه خبرگزاری بازوی اطلاع رسانی گسترده صدا و سیما در سراسر کشور است گفت: این مزیت انحصاری با داشتن 33 مرکز استانی، خبرنگاران آزاد در دفاتر خبری شهرستانها، خارج از کشور و مناطق بحرانی برای خبرگزاری صداوسیماست.

وی افزود: برای تولید اخبار باید سراغ منابع و حوزه های جدید برویم و تفاوت تولید خبر ما با دیگر خبرگزاری ها و منابع سنتی ملموس باشد.

دکتر جبلی گفت: با توجه به شعار صحت، دقت و صداقت که بدرستی برای این خبرگزاری انتخاب شده هر کدام از این مفاهیم یک بار معنایی بسیار گسترده ای دارد که اگر این سه مفهوم عملی شود یک مزیت نسبی برای ماست چرا که رسانه های نوین عمدتاً فاقد این سه مفهوم هستند.

معاون خبر رسانه ملی افزود: آنچه باید خبرگزاری ما را از سایر خبرگزاریها متمایز کند اینکه به عنوان اعتبار و آبروی رسانه ملی و نظام باید به این سه اصل (صحت، دقت و صداقت) بیشتر از همه دقت کند و این به این معنی نیست که در حوزه های دیگر نباید پیشرو باشیم اما این سه عنصر کلیدی رسالت رسانه ملی و لایق را مشخص می کند.

فضاهای تعاملی در شبکه ها دیگر حرکت لاک پشتی قبل را اجازه نمی‌دهد

دکتر جبلی گفت: فضاهای تعاملی در شبکه ها و سرعت بالای آن دیگر حرکت لاک پشتی قبل را اجازه نمی‌دهد و الان باید سرعت ما بالاتر و جلوتر باشد و از همه امکانات در فضای رسانه ای استفاده کنیم.

وی افزود: از امروز پخش آزمایشی خبرگزاری تمام شد و مراحل تجربی را پشت سر گذاشتیم و اعلام می کنیم که یک خبرگزاری حرفه ای داریم بنابراین دیگر مخاطب از ما قبول نمی کند که به دلیل کمبود امکانات، کاستی ها و نواقص در سرعت و دقت خبررسانی خللی ایجاد شود.

دکتر جبلی گفت: اگر تا الان با تاخیر مواجه بودیم از این پس باید اولین منبع خبری باشیم و اگر تا امروز در پوشش فراگیر به دلیل کمبودها مشکل داشتیم از این به بعد نباید این کمبودها مانع باشد.

معاون خبر رسانه ملی با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه فعالیت حرفه ای خبررسانی رسانه ملی افزود: متاسفیم که اعلام کنیم به دلیل کمبود منابع و تخصیص مجبور شدیم برخی مراکز استانی را تعطیل کنیم، برخی دفاتر خبری خارج از کشور را متوقف کنیم، در پرداخت حقوق کارمندان با مشکل مواجه شویم و مجبور به حذف برخی شبکه ها روی ماهواره شویم.

مسیر طولانی و سختی در پیش داریم

وی گفت: مسیر طولانی و سختی در پیش داریم، رقابت در فضای رسانه ای رو به افزایش است و باید به نقطه ای برسیم که منبع اطلاع رسانی رسانه های جهان شویم.

دکتر جبلی افزود: باید سراغ تولید خبرهای اختصاصی برویم و تولیدات ما با رسانه های دیگر متفاوت باشد.

جبلی گفت: جای تاسف دارد که با رسانه ملی و با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که تنها رسانه فراگیر و ملی است در تخصیص منابع وبودجه اینگونه برخورد می شود و اگر نگاهمان به دست مسئولان باشد مطمئن باشیم که به جاده سنگلاخ منتهی می شویم.

دکتر جبلی اظهار امیدواری کرد که بتوانیم با افزایش کیفیت تولیدات خبری امکان فروش محصولاتمان را فراهم کنیم و به رسانه ای خودکفا تبدیل شویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها