همزمان با ایام با سعادت میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفرصادق(ع)

خبرگزاری صدا و سیما رسما راه‌اندازی شد

همزمان با ایام با سعادت میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفرصادق(ع)، خبرگزاری صداوسیما امروز به طور رسمی راه‎اندازی شد.
کد خبر: ۸۶۸۰۶۴
خبرگزاری صدا و سیما رسما راه‌اندازی شد

به گزارش جام جم آنلاین ، این خبرگزاری با حضور دکتر پیمان جبلی معاون محترم خبر و معاونان و مسئولان رسانه ملی افتتاح شد.

قرار دادن مهمترین خبرهای خارجی در سریعترین زمان ممکن و به صورت کامل و با تصویر و صدای اصلی آن بر روی سایت خبرگزاری، دسترسی گسترده به اخبار سراسر کشور با وجود 33 مرکز صدا و سیما در استانهای کشور از اهداف راه اندازی خبرگزاری صدا و سیما و اطلبع رسانی با کیفیت است.

حضور موثر و جدی رسانه ملی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و ارتباطی از اهداف راه اندازی خبرگزاری صدا و سیما اعلام شده است.

رئیس خبرگزاری صدا و سیما گفت: در دوره مدیریت جدید رسانه ملی یکی از برنامه های اعلام شده، تاسیس خبرگزاری صداوسیما بود که بعد از ماهها تلاش همکاران در معاونت خبر و حوزه فنی و فناوری سازمان صداوسیما، این خبرگزاری امروز به طور رسمی فعالیت خود را آغاز می‎کند.

سید مهرداد سیدمهدی افزود: راه‎اندازی خبرگزاری صداوسیما در چارچوب وظایف ذاتی و قانونی رسانه ملی بعنوان بزرگترین و فراگیرترین رسانه کشور است که رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن بعنوان قرارگاه مرکزی مقابله با جنگ نرم یاد کردند.

رئیس خبرگزاری صدا و سیما درخصوص ویژگی‌های این خبرگزاری خاطر نشان کرد: با توجه به برخی مزیت‎های نسبی رسانه ملی از جمله تصویر، خبرگزاری صدا و سیما مبنای اطلاع رسانی خود را علاوه بر متن و عکس، ویدئو قرار داده است و اولویت در خبررسانی خبرهای تصویری و ویدئویی است.

وی با اشاره به برخورداری از ده‌ها خبرنگار در نقاط مختلف جهان و مترجمان متبحر و باتجربه و رصد مستمر آخرین رویدادهای منطقه‎ای و بین‎المللی افزود: چنین مزیت‌هایی این امکان را به خبرگزاری صداوسیما می‎دهد که مهمترین خبرهای خارجی بویژه خبرهای مرتبط با ایران و منطقه را در سریعترین زمان ممکن و به صورت کامل و با تصویر و صدای اصلی آن بر روی سایت خبرگزاری صدا و سیما قرار دهد.

سید مهرداد سیدمهدی گفت: یکی دیگر از مزیت های صدا و سیما دسترسی گسترده به اخبار سراسر کشور با وجود 33 مرکز صدا و سیما در استانهای سراسر کشور است که خبرگزاری با استفاده از خبرنگاران رسمی و آزاد در نقاط مختلف، امکان خبرگیری از اقصی نقاط کشور و اطلاع رسانی سریع و دقیق را دارد.

وی یکی از اهداف راه‌اندازی خبرگزاری صداوسیما را حضور موثر و جدی رسانه ملی در فضای مجازی و شبکه‎های اجتماعی و ارتباطی عنوان کرد و گفت: اداره پایش فضای مجازی و رسانه‌های نوین از جمله زیر مجموعه‌های خبرگزاری هستند که علاوه بر رصد فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و ارتباطی، تولید محتوای تاثیرگذار خواهند کرد.

رئیس خبرگزاری صداوسیما با اشاره به ماموریت رسانه ملی برای مقابله با جنگ نرم تاکید کرد: این خبرگزاری حضور فعال و موثر در فضای مجازی را از اهداف اساسی خود می داند.

وی با اشاره به ارائه تولیدات تصویری، گزارش های خبری خبرنگاران داخلی و خارجی رسانه ملی و تصاویر منحصر به فرد از رویدادها و تحولات داخلی و خارجی در سایت خبرگزاری صدا و سیما افزود: این خبرگزاری با شعار «صحت، دقت و صداقت»، مرجعیت خبری را در دستور کار خود قرار داده است.

سیدمهرداد سیدمهدی با اشاره به دو انتخابات پیش رو خاطر نشان کرد: انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند امسال مهمترین آزمون برای خبرگزاری صدا و سیما خواهد بود که تلاش می شود در این آزمون علاوه بر ایجاد شور و نشاط انتخاباتی، زمینه حضور پرشور مردم فراهم و اطلاع رسانی گسترده انجام شود.

رئیس خبرگزاری صدا و سیما تاکید کرد: بعد از راه‌اندازی صفحه اصلی سایت این خبرگزاری به تدریج در مدت زمانی مشخص صفحات استانی خبرگزاری در سراسر کشور راه‎اندازی خواهد شد.

سیدمهرداد سیدمهدی در پایان از حمایت‎های رئیس رسانه ملی و همچنین معاون خبر صداوسیما برای راه‎اندازی خبرگزاری صداوسیما قدردانی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها