افزوده شدن رضا کیانیان به گروه بازیگران فیلم «بارکد»، جا ماندن مسعود کیمیایی از بخش مسابقه سینمای ایرانِ جشنواره، ارائه نسخه نهایی فیلم «چهارشنبه» با بازی شهاب حسینی به دبیرخانه جشنواره و پایان تدوین «ایستاده در غبار»، از مهم‌ترین اخبار روز گذشته سی‌و‌چهارمین جشنواره فیلم فجر بود.
کد خبر: ۸۶۸۰۱۰
ایستگاه فیلم فجری‌ها

به گزارش جام‌جم ، بیشتر سینماگران این روزها سخت مشغول کار هستند تا آخرین فیلم هایشان را به جشنواره سی‌و‌چهارم فجر در 12 بهمن برسانند. در این میان آنچه باعث علاقه و پیگیری بیشتر سینمادوستان به این رویداد می‌شود، حضور چهره‌ها و فیلمسازان مطرح است. بخش زیادی از رونق و کیفیت یک جشنواره خوب هم به حضور موثر سینماگران سرشناس بستگی دارد و البته بخشی هم مربوط به کشف استعدادهای جوان و سوژه‌ها و موضوعات جذاب سینمایی دیگر است.

رضا کیانیان که خبر بزرگداشت و تجلیل از او در جشنواره فیلم فجر امسال قطعی شد، علاوه بر فیلم‌های «کفش‌هایم کو؟» به کارگردانی کیومرث پوراحمد و «قشنگ و فرنگ» ساخته وحید موسائیان، امسال یک فیلم دیگر هم در جشنواره فیلم فجر خواهد داشت.

او به‌تازگی به گروه بازیگران جدیدترین فیلم مصطفی کیایی، «بارکد» افزوده شد و در کنار بهرام رادان، سحر دولتشاهی، محسن کیایی، بهاره کیان‌افشار، بابک بهشاد و پژمان بازغی به ایفای نقش خواهد پرداخت. این فیلم هم آن طور که از عکس‌های منتشر شده از آن معلوم است، حال و هوایی شبیه عصریخبندان و خط ویژه، دیگر فیلم‌های موفق کیایی دارد. «بارکد» که پیش از این صاف‌کننده نام داشت، در آخرین روزهای فیلمبرداری به سر می‌برد.

مسعود کیمیایی، کارگردان پیشکسوت و محبوب سینمای ایران آن طور که از اوضاع و احوال برمی‌آید دست‌کم به بخش مسابقه سینمای ایران در جشنواره امسال فیلم فجر نمی‌رسد.

او هنوز نوشتن فیلمنامه «قاتل اهلی» را به پایان نرسانده و فیلم هنوز به مرحله تولید نرسیده است. اما تازه‌ترین اثر کیمیایی که طبق شنیده‌ها اثری جذاب‌تر از ساخته‌های اخیر او خواهد بود، این روزها مرحله پیش‌تولید را می‌گذراند و به‌تازگی پولاد کیمیایی، پسر کارگردان با انتشار ویدئویی در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام از علاقه‌مندان بازیگری برای تست و بازی در «قاتل اهلی» دعوت کرد. فیلم کیمیایی اگرچه به احتمال فراوان حضور در بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره را از دست می‌دهد، اما اردیبهشت‌ماه در بخش بین‌الملل این رویداد حاضر خواهد بود.

شهاب حسینی که امسال مشاور دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر هم است، در این دوره همچنین یکی از پرکارترین بازیگران جشنواره هم خواهد بود.

او در کنار ترانه علیدوستی، یکی از نقش‌های اصلی فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی را بازی می‌کند و علاوه بر اینها در فیلم‌هایی چون «برادرم خسرو» به کارگردانی احسان بیگلری و «سایه‌های موازی» ساخته اصغر نعیمی هم حضور داشته است.

«چهارشنبه» ساخته سروش محمدزاده و به تهیه‌کنندگی یوسف وجدان‌دوست هم دیگر فیلمی است که حسینی در آن بازی کرده است. نسخه نهایی این فیلم روز گذشته تحویل دبیرخانه جشنواره شد. این فیلم که نخستین فیلم سینمایی محمدزاده است، برای حضور در بخش نگاه نو (فیلمسازان فیلم اولی) ثبت‌نام کرده است.

به جز این اخبار، باید به پایان تدوین فیلم دفاع مقدسی «ایستاده در غبار» به کارگردانی محمدحسین مهدویان هم اشاره کرد و نسخه کامل و نهایی این فیلم به‌زودی تحویل مسئولان جشنواره فیلم فجر می‌شود. این فیلم درباره زندگی و رزمندگی جاویدالاثر احمد متوسلیان است. تدوین این فیلم را سجاد پهلوان زاده انجام داد که امسال تدوین فیلم «نفس» ساخته نرگس آبیار را هم به عهده داشته است.

علی رستگار - فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها