هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس اعلام کرد

زمان دریافت شکایات داوطلبان معترض به نظر هیأت‌های اجرایی

تا انتخابات

اظهارنظر درباره فتنه ملاک تائید صلاحیت

نجات‌الله ابراهیمیان، سخنگوی شورای نگهبان گفت: رفتار و گفتار داوطلبان انتخابات مجلس و خبرگان رهبری که مصداق طرفداری از فتنه و عناوینی از این دست که به‌عنوان خط قرمز نظام و رهبری مطرح شده است، در بررسی صلاحیت افرادی که برای هر دو انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی ثبت‌‌نام کرده‌اند، مدنظر قرار خواهد گرفت. وی خاطرنشان کرد: رفتار و گفتار داوطلبان باید طوری باشد که مصداق مشارکت و همراهی با اقدامات خلاف قانون که در سال 88 اتفاق افتاد، تلقی نشود، اما ما در هر مورد باید پرونده را مورد بررسی قرار دهیم. او همچنین درباره زمان برگزاری آزمون‌های کتبی و شفاهی اجتهاد ویژه داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری به مهر گفت: برنامه زمانی و جزئیات این آزمون اواسط هفته جاری اعلام می‌شود.
کد خبر: ۸۶۷۹۱۹

دوربین‌های تبلیغاتی در مجلس

درحالی که هنوز تا برگزاری انتخابات مجلس زمان زیادی باقی مانده، برخی نمایندگان با تشکیل تیم‌های تبلیغاتی شامل خبرنگار و فیلمبردار در راهروهای مجلس شروع به ساخت فیلم‌های تبلیغاتی در مورد خود و عملکردشان کرده‌اند. به گزارش جام‌جم، این گروه‌های تبلیغاتی دیروز در حاشیه جلسه علنی با حضور در جمع دیگر نمایندگان از آنان می‌خواستند که نظرشان را درمورد شخصیت و عملکرد نمایندگی کسانی که قرار است فیلم تبلیغاتی در مورد آنها تهیه شود، اعلام کنند. البته برخی نمایندگان از این حرکت استقبال نکرده و از صحبت در مورد همکارانشان طفره می‌رفتند.

نماینده قالیباف در ائتلاف کیست؟

مهدی ذاکری، مدیرعامل موسسه فرهنگی همشهری گفت: بنده به عنوان نماینده تشکل‌های همسو و نزدیک با آقای قالیباف در جلسات شورای ائتلاف اصولگرایان حضور دارم. فارس نوشته است: عبدالحسین روح‌الامینی به نمایندگی از محسن رضایی،‌ علاءالدین بروجردی به نمایندگی از ولایتی و کاظم جلالی نیز به نمایندگی از لاریجانی در جلسات ائتلاف حاضرند.

امیدواری به حضور زنان در خبرگان

تابناک نوشت: مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در همایش «حضور حداکثری زنان شمیرانات در انتخابات» گفت: خوشحالیم که زنان زیادی در مجلس ثبت‌نام کرده‌اند و امیدوارم تعدادی از زنان به مجلس خبرگان هم راه پیدا کنند و در مجلس شورای اسلامی هم شاهد حضور بیشتر و پررنگ‌تر آنها باشیم.

شکست پروژه نفوذ در انتخابات خبرگان

فارس نوشت: آیت‌الله عباس کعبی، عضو خبرگان رهبری گفت: امروز دشمن در بحث «نفوذ» که مقام معظم رهبری بارها نسبت به خطر آن هشدار داده‌اند، خواب‌هایی دارد اما باید بداند که به لطف الهی همچون گذشته پروژه نفوذ در خبرگان رهبری شکست خورده و خواهد خورد.

تلاش اصولگرایان برای وحدت حداکثری

حسن غفوری‌فرد، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با آنا درباره وحدت اصولگرایان گفت: ما تلاشمان این است که به اتحاد و وحدت حداکثری برسیم، اما وحدت مطلق شدنی نیست. این هم منحصر به اصولگرایان نیست. ممکن است گروه‌های مختلف 70 فهرست بدهند. می‌دانید که در فضای انتخابات، هر دو نفر، سه نفر ممکن است با هم جمع شوند و یک فهرست بدهند.

بیشترین نامزدهای زن در کدام استان‌ها هستند؟

مطابق بررسی‌های صورت گرفته در همه استان‌ها داوطلبان زن ثبت‌نام کرده‌اند که البته در برخی از استان‌ها تعداد ثبت‌نامی‌ها نسبت به دیگر استان‌ها بیشتر است. به گزارش مهر، در این بخش تهرانی‌ها پیشتاز بوده‌اند به طوری که 508 داوطلب زن در همه حوزه‌های انتخابیه تهران ثبت‌نام کرده‌اند. بعد از استان تهران زنان اصفهانی با 119 داوطلب در رتبه بعدی قرار دارند. جایگاه سوم در زمینه تعداد داوطلبان زن انتخابات در اختیار خراسان رضوی با 108 داوطلب قرار دارد. استان فارس با 77 داوطلب زن، آذربایجان شرقی با 61 داوطلب زن و البرز با 50 داوطلب زن در رتبه چهارم تا ششم تعداد کاندیداهای زن این دوره از انتخابات قرار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها