فریدونکنار از دام های هوایی شکار پرندگان پاکسازی شد

دام های هوایی شکار پرندگان مهاجر در فریدونکنار با آغاز اجرای طرح ساماندهی شکار و صید در مازندران جمع آوری شدند.
کد خبر: ۸۶۷۶۱۱
فریدونکنار از دام های هوایی شکار پرندگان پاکسازی شد

به گزارش جام جم آنلاین، جمع آوری دام های هوایی در فریدونکنار نخستین مرحله از اجرای طرح ساماندهی شکار و صید در مازندران است.

فریدونکنار در حالی که مهم ترین میزبان پرندگان مهاجر زمستان گذران در استان مازندران به شمار می رود، بر اساس برآورد دوستداران محیط زیست به خاطر فعالیت بیش از حد شکارچیان غیرمجاز از جمله گستردن دام های هوایی خطرناک ترین منطقه برای این پرندگان هم به حساب می آید .

مدیرکل محیط زیست مازندران روز شنبه در این باره گفت : در مرحله اول طرح ساماندهی شکار و صید در این استان حدود 40 نفر از نیروهای یگان حفاظت محیط زیست با همکاری ماموران نیروی انتظامی شرکت کردند.

ناصر مهردادی افزود : مرحله اول طرح ساماندهی شکار و صید با جمع آوری دام های هوایی ( غازدام ) در تالاب فریدونکنار اجرایی شد.

وی ادامه داد : ماموران یگان حفاظت و نیروی انتظامی در این طرح تمام غازدام هایی را که شکارچیان غیرمجاز برای شکار غاز به عنوان یکی از پرندگان مهاجر زمستان گذران برافراشته بودند، پائین کشیدند.

مدیرکل محیط زیست مازندران گفت : طرح ساماندهی شکار و صید در این استان در تمام تالاب ها، آب بندان ها و زیستگاههای پرندگان مهاجر اجرایی و با شکارچیان غیرمجاز نیز برخورد می شود.
وی افزود : این طرح طبق دستورالعمل سازمان حفاظت محیط زیست در یک دوره زمانی پنج ساله در مازندران اجرایی می شود.

مهردادی اولویت اصلی اجرای این طرح را در پناهگاههای حیات وحش و زیستگاههای پرندگان مهاجر زمستان گذران معرفی کرد و گفت که در این مرحله دام های هوایی یا غازدام و دام های کراس ( زنده گیری جمعی پرندگان ) برچیده می شود .

مازندران علاوه بر سه تالاب بزرگ ، دارای دهها آبگیر طبیعی و آب بندان است که سالانه میلیون ها بال پرنده مهاجر را در فصول مختلف سال بویزه پائیز و زمستان میزبانی می کنند.

بر اساس آمارهای مراجع رسمی ، سالانه حدود 300 هزار بال پرنده مهاجر زمستان گذران در این مناطق به صورت مجاز و غیر مجاز توسط 20 هزار شکارچی مجاز و یکصد هزار شکارچی فاقد مجوز شکار می شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها