مرکز صبا در حال تولید چند انیمیشن برای تلویزیون است

انیمیشن‌های خوب برای بچه‌های خوب

مجموعه انیمیشن نیکی و نیکان یک مجموعه انیمیشن 26 قسمتی است که توسط موسسه فرهنگی حور سال 84 ساخته شده است.
کد خبر: ۸۶۷۴۸۹
داستان های نیکی و نیکان

کارگردان این کار محمدرضا فخرایی‌زاده و نویسنده داستان‌های مجموعه رضا تقدسی است. داستان این مجموعه که با تکنیک دو‌بعدی ساخته شده است درباره ماجراهای خواهر و برادری به نام‌های نیکی و نیکان است که گربه چاقی به نام خپل و یک پرنده به نام پوپک دارند که هر دو آنها با بچه‌ها حرف می‌زنند و بازی می‌کنند.

نیکی و خپل اکثر مواقع شیطنت می‌کنند که در بعضی مواقع به خرابکاری منجر می‌شود. اما نیکان که برادر بزرگ‌تر است با این‌که کار‌هایش بدون خطا نیست رفتارهای سنجیده‌تری دارد.

تنها فرد بزرگسال مهم در این داستان‌ها پدربزرگ مهربان آنهاست که بسیار پر‌حوصله و صبور است و بچه‌ها در کارها راهنمایی می‌کند و به تناسب ماجرا داستانی از قصه‌های پیامبران را برای بچه‌ها تعریف می‌کند تا آنها متوجه نکات اخلاقی و آموزنده بکند.

ماجراهای نیکی و نیکان مشابه همه خواهر و بردارهاست، گاهی با هم دوست هستند و گاهی از کارهای همدیگر عصبانی می‌شوند و با هم قهر و دعوا می‌کنند.

ولی در نهایت با آمدن پدر‌بزرگ هر‌کدام متوجه خطاهای خود می‌شوند و ماجرا به خیر و خوشی خاتمه می‌یابد. در این میان گفت‌وگوهای خپل و پوپک هم نمک ماجراها هستند.

طراحی شخصیت‌های این مجموعه و نحوه زد و خورد آنها شبیه کارتون‌های ژاپنی است.

از نکات مثبت این سریال این است که در هنگام تعریف کردن داستان‌های پیامبران از طنز‌های تصویری استفاده شده که موجب تلطیف داستان و جلب توجه مخاطب می‌شود و دیگر این‌که برخلاف اکثر کارهایی که با تم مذهبی ساخته می‌شوند فضای غمگین و حزن‌آلود ندارد.

روایت داستان‌ها در هردو بخش چه داستان بچه‌ها و چه داستان پیامبران ساده و قابل درک است. شخصیت پدر‌بزرگ در عین حال که دانا و راهنماست.

شخصیتی شاداب و پر‌انرژی است که صرفا بچه‌ها را مستقیم نصیحت نمی‌کند، بلکه با بیان یک داستان جالب آنها را متوجه خطایشان می‌کند و راهکار درست را به آنها نشان می‌دهد.

داستان‌هایی از این قبیل جای خالی پدربزرگ و مادربزرگ‌های قصه‌گو را در خانواده‌های امروزی یادآوری می‌کنند.

درنهایت می‌توان گفت نیکی و نیکان ازجمله کار‌های خوبی است که با تم مذهبی ساخته شده، ولی در عین شادابی کار کودک را حفظ کرده است.

ضمیمه قاب کوچک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها