رئیس جمهور اعلام کرد

حذف تحریم‌ها و رونق اقتصادی

رئیس جمهور گفت: در این ماه شاهد حذف تحریم ها، شاهد رونق اقتصادی و پیشرفت کشور خواهیم بود.
کد خبر: ۸۶۶۷۳۹
حذف تحریم‌ها و رونق اقتصادی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر حسن روحانی در جمع مردم شهر ری با اشاره به تورم تک رقمی در شرایط کنونی تصریح کرد: بودجه عمرانی کشور 90 درصد نسبت به سال جاری در بودجه سال آینده افزایش می یابد.

وی افزود: دیشب مرکز آمار اعلام کرد که تورم به زیر 10 درصد رسیده است، ما باید رکود اقتصادی را از پیش پای مردم برداریم.

رئیس جمهور افزود: بودجه 267 هزار میلیار تومان دی ماه تقدیم مجلس می شود و اتکاء ما به نفت در بودجه سال آینده فقط 25 درصد است.

روحانی گفت: در این سفر 432 میلیارد تومان اعتبار برای 12 طرح مهم تدارک دیده شده است.

لغو 18 قطعنامه ظالمانه علیه ملت ایران با اجرای برجام

رئیس قوه مجریه گفت: با اجرایی شدن برجام 18 قطعنامه ظالمانه علیه ملت ایران در دی ماه لغو خواهد شد.

روحانی افزود: در دوازده سال گذشته شورای حکام آژانس 12 قطعنامه و شورای امنیت سازمان ملل متحد 6 قطعنامه ظالمانه بر ضد ملت ایران به تصویب رسانده بودند که با لغو این قطعنامه ها، دروازه های اقتصاد ایران به روی جهانیان گشوده خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: انشاءالله با گسسته شدن تحریم های ظالمانه ای که قدرت های بزرگ و توطئه گر علیه جمهوری اسلامی ایران وضع کرده بودند ملت ایران شاهد برقراری آرامش و گشایش اقتصادی خواهند بود.

حماسه سیاسی ملت در انتخابات اسفند

رئیس دولت تدبیر و امید گفت: ملت ایران حماسه سیاسی دیگری را در انتخابات اسفند ماه می آفرینند.

روحانی با اشاره به ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتخابات در ایران همیشه و در همه حال، بر سر موعد مقرر برگزار شده و این، از افتخارات ملت ایران است.

رئیس جمهور گفت: به وعده هایی که به مردم داده ایم به آن عمل خواهیم کرد.

در سخت ترین شرایط انتخابات را کنار نگذاشتیم

رئیس جمهور گفت: بحمدالله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به نقطه ای رسیدیم که رأی و صندوق به معنای واقعی کلمه با سلامت، با رقابت و با حضور پرشکوه مردم همواره برای ما افتخارآفرین بوده است.

روحانی با اشاره به اینکه این روزها، روزهایی است که علاقه‌مندان و صاحبان صلاحیت برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعم از مردان و زنان به مراکز مراجعه و ثبت نام می کنند، تصریح کرد: این شور و احساساتی که از آغاز دی ماه شروع شده است امیدواریم در اوایل اسفند ماه پای صندوق ها آثار آن را در مردم انقلابی و سرزمین ایران شاهد باشیم.

وی با تاکید بر اینکه یک بار دیگر ملت ما حماسه سیاسی خواهد آفرید و به تعبیر مقام معظم رهبری همه مسئولان به مسئله حق الناس بودن آرای مردم و صندوق آرا توجه خواهند داشت ، گفت: این افتخار ایران در منطقه است که هر انتخابات، باشکوه برگزار شده است.

روحانی افزود: ما در سخت ترین شرایط انتخابات را کنار نگذاشتیم و آن روزی که جنگ تحمیلی بر ما تحمیل شده بود باز هم سر موقع در روز مشخص انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات ریاست جمهوری و آن زمانی که انتخابات خبرگان رهبری آغاز شد و زمانی که انتخابات شوراها برقرار شد در هر شرایطی ما انتخابات را برگزار کردیم.

شهرری؛ ملجأ مردم این دیار

رئیس جمهور در جمع مردم شهر ری و در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، از شهرری به عنوان شهری یاد کرد که برای قرن ها ملجأ مردم این دیار بوده است و مردم در روزهای سخت زندگی فردی و یا اجتماعی و سیاسی در این مکان مقدس و در کنار قبر مطهر فرزند امام مجتبی (ع) اجتماع می کردند.

روحانی با اشاره به اینکه حرم و صحن مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی و این سرزمین همواره تاریخ ساز بوده است تصریح کرد: این مکان در دوران مشروطیت محل اجتماع بزرگ سیاسیون و در روزهای سخت شرایط سیاسی، همواره محل تحصن و اجتماع بزرگان و انقلابیون بوده است.

وی افزود: از همین مکان ها و برکت همین حرم های مطهر بود که ملت ایران راه انقلاب مشروطه، راه رأی و راه صندوق را از بیش از یک قرن پیش انتخاب کرد.

دکتر روحانی پس از زیارت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و حضرت حمزه بن موسی الکاظم (ع)، بر سر مزار آیت الله محمدرضا مهدوی کنی رییس فقید مجلس خبرگان رهبری و آیت‌الله سیدعلی غیوری حضور یافت و به قرائت فاتحه پرداخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها