شبکه مستند سیما جایزه بهترین فیلم شهید آوینی را به فیلم «نام و نشان» اهدا کرد

حقیقت همچنان باقی است...

نهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت (فیلم مستند ایران) پس از یک هفته برگزاری و رقابت فشرده فیلمسازان داخلی و بین‌الملل سینمای مستند، شامگاه یکشنبه در حضور فعالان عرصه فیلم مستند، علاقه‌مندان این سینما، اصحاب رسانه و چهره‌هایی چون حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی، سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد (دبیر جشنواره)، محمدرضا اصلانی، منوچهر طیاب، حسین ترابی، حبیب ایل‌بیگی، علیرضا تابش، فرید فرخنده‌کیش، امیر تاجیک و داریوش ارجمند برگزار شد و برگزیدگان خود را شناخت.
کد خبر: ۸۶۶۲۴۶
حقیقت همچنان باقی است...

حضور پررنگ رسانه ملی مانند همیشه در این دوره از سینماحقیقت هم برجسته بود؛ طوری که شبکه مستند سیما به عنوان مهم ترین پایگاه این عرصه در تلویزیون، جایزه اصلی شهید آوینی شامل تندیس، دیپلم افتخار و مبلغ 120 میلیون ریال را به مهدی جعفری، تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «نام و نشان» اهدا کرد.

همچنین حجت طاهری، کارگردان فیلم تحسین شده «زندگی در خورِ موسی» محصول صداوسیمای مرکز خوزستان هم در بخش کارگردانی مستند نیمه بلند توانست تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ صدمیلیون ریال را به خود اختصاص دهد.

به گزارش جام‌جم، جشنواره سینما حقیقت امسال هم به لحاظ کیفیت آثار و هم از نظر فشردگی رقابت و هم حواشی پیرامون برخی فیلم‌ها یکی از پرسروصداترین دوره‌های این مهم ترین رویداد رقابتی فیلم‌های مستند بود. شلوغی سینماهای فلسطین و سپیده در روزها و شب‌های برگزاری جشنواره به ویژه هنگام پخش برخی فیلم ها، نشان از رویکرد مثبت مردم به سینمای مستند است. برگزاری منظم و باکیفیت این جشنواره در کنار فعالیت موثر شبکه مستند سیما در رسانه ملی، نقش به‌سزایی در اقبال عموم مردم به فیلم‌های مستند دارد و مخاطبان به تدریج به شناخت خوبی از تنوع و گستردگی این گونه جذاب سینمایی دست یافته‌اند.

نمایش مستند ورزشی «من ناصر حجازی هستم» که در این جشنواره حاشیه‌ساز شد، ضمن این‌که طیف گسترده‌ای از مردم را متوجه رویدادی چون سینماحقیقت کرد، در عین حال نشانی از ظرفیت تاثیرگذاری سینمای مستند را هم برجسته ساخت.

روزنامه جام‌جم با حجت طاهری، کارگردان مستند «زندگی در خور موسی» و مهدی جعفری،‌کارگردان «نام و نشان» گفت‌وگوهایی انجام داده است که به‌زودی در همین صفحه منتشر خواهد شد.

علی رستگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها