در این اسلایدشو بیننده شاهد صحنه‌هایی از شهر رقه سوریه که تحت اشغال تروریست‌های داعش به شهر ارواح تبدیل شده خواهد بود. این شهر بیش از دو سال است که در اشغال گروه تروریستی داعش قرار دارد.
کد خبر: ۸۶۵۸۶۸
شهری ارواحی که داعش ساخت + اسلایدشو

شهر پرجمعیت رقه سوریه در ابتدا محل درگیری گروه های تروریستی بود و در نهایت داعش توانست آن را در سال 2014 به طور کامل به اشغال خود در آورد. بیشتر خانه ها و زیرساخت ها در این شهر نابود شده اند.

حالا در این شهر خبری از برق و آب لوله کشی نیست. مردم برای تامین مایحتاجات خود مجبورند در صفوف طولانی غذا و آب بایستند. رقه که زمانی یکی از آزادترین شهرهای سوریه بود، تحت قوانین سخت داعش قرار دارد و اعدام و بریدن سر، به صورت روزانه انجام می‌شود. در حال حاضر نیز توسط هواپیماهای جنگی آمریکا، فرانسه، روسیه و انگلیس، بمباران می‌شود.

یکی از افرادی که در این شهر زندگی می‌کند، در پیامی به دیلی میل گفت، مردم جهان فکر می کنند تمام کسانی که در رقه زندگی می‌کنند، طرفدار داعش هستند اما اینچنین نیست و بیشتر ساکنین آن از داعشی‌ها متنفرند.

بیشتر مشاغل و کارها در رقه تعطیل شده اند. خبری از کار در این شهر نیست. داعش اوضاعی را به وجود آورده که برخی مجبور به همکاری با آنها هستند. زنان نمی‌توانند به صورت آزادانه در خیابان ها و بیرون از منزل، تردد کنند و باید شوهر، برادر یا پدر، او را همراهی کنند.

برخلاف آنچه که داعش در تصاویر تبلیغاتی از آبادانی و آرامش رقه منتشر می‌کند، این شهر به ویرانه ای تبدیل شده و بیشتر به شهر ارواح شبیه است.

جنگجویان خارجی داعش اکثرا به این پایتخت خودخوانده گروه تروریستی داعش می‌آیند و زندگی به اصلاح جهادی خود را آغاز می‌کنند. آنها نسبت به مردم شهر از امکانات بیشتری برخوردار هستند.

برخی از تصاویر مربوط به سال 2013 هستند که داعش در حال هجوم به رقه و درگیری با دیگر گروه های تروریستی مانند النصره بود.

-

-

-

-

منبع عکس: دیلی میل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها