علل ایجاد رکود و زمان خروج از آن، امشب در شبکه یک سیما، «پایش» می شود.
کد خبر: ۸۶۵۷۳۰
نظرسنجی «پایش» درباره عوامل رکود اقتصادی

برنامه پایش امشب 29 آذر با دو موضوع «آثار رکود اقتصادی موجود بر واحدهای تولیدی و زندگی مردم» و «تأثیرات جریمه دیر کرد بانکی بر بنگاه های اقتصادی» به روی آنتن می‌رود.

پس از تورم شدید سال91، اقتصاد ایران از اواسط سال 92 ، وارد رکود شد رکودی که پس از سال‌ها به شکل کمبود تقاضا در همه بازارها به طور فراگیر بر بازار ایران سایه افکنده و به قول بعضی فعالان اقتصادی، در ایران بی سابقه بوده است. در این شرایط، دانستن علل ایجاد این رکود و پیش بینی زمان پایان آن، ضروری به نظر می رسد.

دکتر محمد قاسمی، اقتصاددان و معاون اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس در برنامه امشب پایش، ریشه های رکود موجود و زمان خروج از آن را تبیین و بررسی می‌کند. در بخش دوم برنامه نیز چند کارآفرین نمونه ملی در این خصوص که در شرایط رکودی، نظام بانکی با جریمه های دیرکرد چگونه تولیدکننده ها را تحت فشار قرار می دهند، گفتگو خواهند کرد.

سؤال نظرسنجی برنامه این هفته به این شرح است: به نظر شما کدام عامل در کاهش تقاضا و ایجاد رکود موجود در بازار مؤثرتر بوده است ؟ 1- مردم قدرت خرید ندارند 2- برای پساتحریم دست نگه داشته‌اند.

بینندگان می‌توانند برای شرکت در این نظرسنجی عدد گزینه مورد نظر را به شماره پیامک 30000111 ارسال کنند.

به گزارش روابط عمومی شبکه یک، برنامه پایش به تهیه‌کنندگی توحید آتشبار، کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیماست که یکشنبه‌ها بعد از سریال شبانگاهی و با اجرای کیا داوود اسفندیاری از این شبکه پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها