در پی حمله موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پایگاه مزدوران در مأرب که در پاسخ به تشدید حملات نظامی متجاوزان صورت گرفت، ۱۸۰ نفر از آنها ازجمله شماری از افسران و فرماندهان نظامی سعودی به هلاکت رسیدند.
کد خبر: ۸۶۵۵۵۲

به گزارش شبکه المسیره، یک منبع نظامی اعلام کرد، در این حمله موشکی شماری از افسران و نظامیان سعودی ازجمله فرماندهان عالی رتبه نظامی عربستان مانند سرهنگ مسفر المقرن و جمعی از همراهانش کشته شده‌اند. این منبع همچنین ادامه داد بین کشته شدگان شماری از مزدوران آفریقایی هم‌وجود‌دارند.

سرتیپ ستاد شرف غالب لقمان، سخنگوی ارتش یمن روز گذشته گفت: یگان موشکی ارتش صبح جمعه یک موشک بالستیک از نوع قاهر 1 به مرکز تجمع نیروهای دشمن در نجران واقع در جنوب عربستان و یک موشک بالستیک توشکا به مرکز تجمع مزدوران دشمن در مأرب شلیک کرد. سخنگوی ارتش یمن اظهار کرد: این دو عملیات در پاسخ به نقض گسترده آتش‌بس ازسوی متجاوزان و مزدوران آنها همزمان با اعلام آتش‌بس از سوی سازمان ملل است، زیرا آنها به آتش‌بس اعلام شده ازسوی سازمان ملل پایبند نبودند و طی سه روز گذشته عملیات خود را تشدید کردند.

یک منبع امنیتی در استان صعده نیز دیروز گفت جنگنده‌های سعودی منزل عبدالله المطری، شهروند یمنی را هدف قرار دادند که در پی این حمله چهار نفر از اعضای خانواده‌اش ازجمله زنان و کودکان به شهادت رسیدند. وی افزود: جنگنده‌های سعودی بار دیگر حملات خود را از سرگرفتند که بر اثر آن 19شهروند یمنی ازجمله شماری کودک به شهادت رسیدند.

روز جمعه اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن درباره نقض آتش‌بس در این کشور به‌شدت ابراز نگرانی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها