دختری ایزدی در جلسه شورای امنیت درباره برده داری گروه تکفیری صهیونیستی داعش و ظلم و ستم آنان سخنانی بر زبان آورد که سبب گریه اعضای این شورا شد.
کد خبر: ۸۶۵۱۹۳
دختر ایزدی اشک اعضای شورای امنیت را در آورد

به گزارش العالم؛ "نادیا مراد" در جلسه ای که شورای امنیت برای بررسی مساله " قاچاق انسان در زمان جنگ" برگزار کرده بود، از این نهاد بین المللی خواست بیش از 3 هزار زن و کودک ایزدی که در اسارت گروه تروریستی داعش است، را نجات دهند.

نادیا در جلسه شورای امنیت گفت: داعش، زنان و دختران ایزدی را به بردگی گرفته و می فروشد. هزاران ایزدی در مناطق تحت تصرف این گروه تروریستی انواع درد و رنجها را تحمل می کنند.

این دختر عراقی که هم اکنون درآلمان به سر می برد، اضافه کرد: درخواست ما از شورای امنیت این است که برای آزادی بیش از 3 هزار و 400 زن و کودک ایزدی از دست داعش وحشی و بی رحم تلاش کند.

این سازمان باید قاچاق انسان را کشتار جمعی بداند و پرونده ای در دیوان کیفری بین المللی برای پیگیری جرایم و جنایات داعش باز کند و همه مناطق ایزدی نشین اشغالی را آزاد کند.

نادیا گفت: ایزدی ها برای بازگشت به مناطق خود نیاز به حمایت بین المللی دارند. آنها باید از بودجه لازم تحت نظارت بین المللی برخوردار شوند.

این دخترایزدی خواستار پناه دادن به آوارگان ایزدی شد و خطاب به کشورهای جهان گفت: مرزهای خود را به روی ما قربانیان باز کنید. حق ماست که برای حفظ عزت خود به دنبال کشوری امن باشیم.

نادیا خود نیز، مدتی اسیر این گروه تکفیری صهیونیستی بود و سرانجام توانست فرارکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها