10 محکوم به مرگ سحرگاه دیروز در حالی در زندان رجایی‌شهر پای چوبه‌دار رفتند که سه نفر از آنها قصاص شدند، شش نفر مهلت گرفتند و یک قاتل هم بخشیده شد.
کد خبر: ۸۶۵۰۸۶
سرنوشت متفاوت برای 10 قاتل پای چوبه‌دار

به گزارش جام‌جم، نخستین اعدامی میلاد 25 ساله بود که دی ماه سال 88 در نزاعی دوستش را به قتل رسانده بود. قاتل پس از دستگیری در جلسه دادگاه در دفاع از خود گفت: مقتول به خالکوبی‌های روی دستم ایراد گرفت و سر این موضوع بین ما درگیری پیش آمد. او قصد داشت مرا با چاقو بزند که من در دفاع از خود او را با ضربات چاقو زدم. با اعترافات پسر 25 ساله او با حکم قضات دادگاه کیفری به قصاص محکوم و صبح امروز حکمش اجرا شد.

قتل سرایدار باغ برای سرقت

دومین قاتلی که صبح دیروز به دار مجازات آویخته شد، پسری بود که سال 82 هنگام سرقت از یک باغ در اشتهارد کرج، مرد سرایدار را به قتل رسانده بود. متهم پس از دستگیری در جلسه دادگاه گفت: همراه دوستم نعمت ساعت 12 شب برای سرقت وارد باغ شدیم. سرایدار 32 ساله و همسرش متوجه ورود ما شدند و درگیر شدیم. من با چاقویی که همراهم بود، مرد سرایدار را کشتم و نعمت نیز همسر او را به قتل رساند. با اعترافات سارق قاتل قضات دادگاه، قاتل 34 ساله را به قصاص محکوم کردند. همدست او نیز به قصاص محکوم شده است و به زودی حکمش اجرا می‌شود.

قتل راننده آژانس برای سرقت پراید

اعدامی دیگر پسر 33 ساله‌ای بود که اسفند سال 85 برای سرقت، راننده 45 ساله آژانسی را به قتل رسانده بود. قاتل در جلسه محاکمه در شعبه 74 دادگاه کیفری، در دفاع از خود گفت: پدرم مرا از خانه بیرون کرد. من هم آن روز آژانس گرفتم تا به بومهن بروم. در اطراف بومهن خودرو را به بهانه‌ای متوقف کردم و با ضربات چکش راننده را کشتم و خودروی پراید را سرقت کردم، اما سه روز بعد دستگیر شدم. با اعترافات قاتل، او به قصاص محکوم و حکمش روز گذشته اجرا شد.

بخشش قاتل

روز گذشته در حالی که قرار بود حکم قاتل 26 ساله‌ای که به خاطر جای پارک مرد 37 ساله را به قتل رسانده بود، اجرا شود، اولیای مقتول پای چوبه‌دار از قصاص قاتل پدرشان گذشت کرده و به او زندگی دوباره بخشیدند. در این پرونده حامد مرداد سال 90 وقتی بر سر جای پارک با مرد 37 ساله درگیر شده بود، او را با ضربات چاقو به قتل رساند.

مهلت دوباره به 6 قاتل

نخستین قاتلی که روز گذشته موفق به گرفتن مهلت از خانواده مقتول شد، پسر 27 ساله‌ای بود که به خاطر متلک‌گویی‌های پسری به دختر موردعلاقه‌اش، او را با ضربات چاقو به قتل رسانده و پس از محاکمه در دادگاه کیفری حکم قصاص برایش صادر شد.

قتل پدر و مادر همسر

در حالی که قرار بود حکم داماد جنایتکار 27 ساله که فروردین سال 89 پدر و مادر همسرش را به خاطر دخالت در زندگی‌اش به قتل رسانده بود، اجرا شود، به دلیل حاضر نشدن اولیای دم در زندان اجرای حکمش به زمان دیگری موکول شد.

کشتن دوست به خاطر اختلاف مالی

در این پرونده قاتل 43 ساله به دلیل اختلافات مالی در سال 80 دوست 45 ساله‌اش را به قتل رسانده و پس از یک سال فرار دستگیر شده بود. او پس از محاکمه به قصاص محکوم شد که اولیای دم در زمان اجرای حکم بار دیگر برای دریافت رضایت به او مهلت دادند.

قتل دو نفر با خودرو

قاتلی دیگر که موفق به دریافت مهلت شد، سال 87 هنگام رانندگی در جاده اسبدوانی دو پسر 19 و 18 ساله را پس از درگیری با خودرو زیر گرفت. قاتل 30 ساله پس از محاکمه در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد.

قتل همسر 74 ساله به خاطر ازدواج اجباری

در این پرونده، اکرم که در زمان قتل 29 ساله بود، در سال 83 پس از ازدواج اجباری با پیرمرد 74 ساله‌ای با همدستی پسر موردعلاقه‌اش، شوهر خود را با ضربات چوب و چاقو به قتل رساند. عروس جوان پس از محاکمه به قصاص محکوم شد که دیروز اولیای دم مقتول پس از رفت‌وآمد‌های خانواده قاتل، مددکاران و مسئولان پرونده، دریافت دو برابر مبلغ دیه یعنی 300 میلیون تومان آن هم در کمتر از یک روز را برای گذشت از حکم قصاص شرط کردند و این در حالی بود که خانواده قاتل، توانایی مالی پرداخت این رقم را نداشتند.

در نهایت، بامداد دیروز، همه چیز برای حکم قصاص آماده شد و زن جوان پای چوبه‌دار رفت، اما در لحظه آخر با تلاش یکی از مددکاران پرونده و کمک خیرین و نیکوکاران، 200 میلیون تومان از 300 میلیون مبلغ پیشنهادی اولیای دم فراهم شد و تنها صد میلیون تومان باقی ماند تا این دختر جوان از قصاص رهایی یابد.

اولیای دم پرونده با اصرار خانواده قاتل و مسئولان پرونده، یک روز دیگر برای تهیه صد میلیون تومان باقی مانده مهلت دادند تا مرگ و زندگی زن جوان در گروی تامین صد میلیون تا 24 ساعت آینده باشد. در ادامه با کمک یکی از همبندی‌های قاتل و خیرین، این صد میلیون تومان نیز فراهم شد.

مهلت به عروس جوان

آخرین اعدامی که از خانواده اولیای دم مهلت گرفت، پسر جوانی است که در جریان نزاع در یک قهوه‌خانه در محله دولت‌آباد، دایی دوستش را با ضربات چاقو به قتل رسانده است. پسر جوان در جلسه دادگاه مدعی شد پسرخواهر مقتول با او اختلاف حساب داشت که دایی او به نام نوید در موضوع دخالت کرده و در درگیری به قتل رسید. با حکم قضات دادگاه پسر 29 ساله به قصاص محکوم شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها