رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا از احتمال افزایش تحریم ها علیه روسیه در نشست آتی کشورهای عضو این اتحادیه خبر داد.
کد خبر: ۸۶۴۳۶۱
احتمال افزایش تحریم های اقتصادی  علیه روسیه

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست این هفته خود درباره افزایش و تداوم تحریم های اقتصادی علیه روسیه تصمیم خواهند گرفت.

آمریکا و کشورهای اروپایی در بحران اوکراین، روسیه را به مداخله در امور داخلی اوکراین و حمایت از شورشیان جدایی طلب این کشور متهم می کنند.

در همین رابطه فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا از احتمال تصویب تحریم های بیشتر علیه روسیه از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا خبر داد و گفت در نشستهای پیشین با کشورهای عضو اتحادیه اروپا به این نتیجه رسیده اند.

موگرینی که در حاشیه نشست وزرای خارجی کشورهای عضو اتحادیه اروپا صحبت می کرد، افزود: هنوز با اجرای کامل توافق مینسک فاصله داریم و به نظر نمی رسد طرفین به توافق جامعی در این رابطه دست پیدا کرده باشند.

موگرینی گفت وضعیت کنونی منطقه به گونه ای است که کشورهای اروپایی بیشتر به سمت افزایش تحریم ها گرایش دارند. به احتمال قوی کشورهای اروپایی در نشست روز پنج شنبه در مورد افزایش و تداوم تحریم ها توافق کنند.

با این حال ایتالیا یکی از شرکای تجاری روسیه از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواسته است بیشتر درباره بحران اوکراین و تحریم های اقتصادی علیه روسیه بحث و تبادل نظر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها