یکی دیگر از عجایب ورزش ایران

تیمی که 2 امتیاز به لیگ برتر بدهکار شد!

لیگ برتر والیبال به روزهای حساس خود رسیده است

مدعیان ‌ پیشتازی در یک خط

هفته‌های پایانی لیگ برتر والیبال جذاب‌‌تر از تمام روزهای برگزاری این رقابت‌ها تماشاگران را در شهرهای مختلف به تالارها می‌کشاند. تقابل هشت تیم که بازی‌های آنها نزدیک و غیرقابل پیش‌بینی است هر هفته موقعیت تیم‌ها را جابه‌جا می‌کند؛ به خاطر همین تیم‌ها برای فرار از شکست تا سر حد قدرت می‌جنگند.
کد خبر: ۸۶۲۵۴۶
مدعیان ‌ پیشتازی در یک خط

این بازی‌ها در پایان هفته نهم با صدرنشینی شهرداری ارومیه ادامه دارد، اما بازی‌های هفتگی حریفان بویژه تیم‌هایی مانند بانک سرمایه و پیکان حاشیه امنی برای شهرداری به وجود نمی‌آورد.

تیم ارومی این هفته به گنبد می‌رود تا دهمین دیدارش را در جدول دوازده تیمی برابر تیم بازرگانی جواهری گنبد برگزار کند دیداری که از منظر حضور تماشاگران مشتاق گنبدی با آنچه روی سکوهای تماشاگران در ارومیه شاهدش هستیم برابری می‌کند. تقابل دو شهر با مردمان والیبال‌دوست از نکات قابل توجه این بازی است و وقتی درون زمین به بازیکنان دو تیم می‌رسیم، شهرداری ارومیه با بازیکنان صاحب نام پرتوان تر است. گنبدی‌های جوان و بومی تیمی یکدست ساخته‌اند که برابر تیم ارومی بدون پوریا فیاضی آسیب‌دیده یا سعید معروف با مصدومیت جزیی آنقدرها هم در بازی خانگی ناامید نیستند. شهرداری بخت خودش را برای صدرنشینی در پایان نیم‌فصل براحتی از دست نمی‌دهد بویژه از این جهت که سرمایه و پیکان در کمین نشسته‌اند.

بعد از نبرد شمال، بازی شهرداری و سرمایه در تبریز تنور رقابت‌های بالانشینان را داغ می‌کند. شهرداری تبریز به لطف میزبانی و سرمایه با بازیکنان نامی، در پی به نمایش گذاشتن والیبالی ناب هستند تا یکی موقعیتش را در مکان دوم حفظ کند و آن دیگری به فکر سبقت گرفتن از همسایه‌هایش در رده‌بندی باشد.

شهرداری به اتفاق ثامن مشهد و متین ورامین 15 امتیازی است، اما سرمایه با 21 امتیاز در یک قدمی شهرداری ارومیه به فکر صدرنشینی است. عادل بناکار مانند فصل گذشته در لیگ برتر امسال هم نتایج خوبی گرفته و در بازی امروز به لطف حمایت تماشاگر و با یارانی مانند صنوبر و تاجر به جمع سرمایه‌ای‌ها می‌تازد اگرچه سنبه تیم تهرانی با ملی پوشانی مانند غلامی، محمودی، موسوی و مهدوی به اتفاق ظریف پرزورتر از این حرف‌هاست. تیم مصطفی کارخانه بازی به بازی آماده‌تر و هماهنگ‌تر نشان می‌دهد که این نکته خوشایند پیکان و شهرداری ارومیه نیست.

پیکان بعد از رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان بیشتر از رقبای دیگرش بازی می‌کند زیرا باید علاوه بر بازی‌های برنامه‌ریزی شده، در دیدارهای معوقه هم به میدان برود.

به همین دلیل تیم پیمان اکبری استراحت کمتری دارد. بداقبالی بعدی پیکان آغاز سریال بازی‌های سخت این تیم است و انرژی بیشتری که در این شرایط بازیکنان تیم باید بگذارند. این تیم بعد از بازی معوقه شنبه مقابل ثامن‌الحجج مشهد، امروز در دیداری حساس برابر متین ورامین قرار می‌گیرد که تاکنون تیم‌های بالانشین را خوب برده، اما ضعف متین در جدال با نیمه پایین جدول رده‌بندی است که برابر آنها شکست‌های غیرمنتظره‌ای خورده است.

محمدترکاشوند برای بازی امروز نمی‌داند کادرپزشکی محمدکاظم را به بازی می‌رساند یا نه، اما سرمربی تیم متین بازیکنانی مانند شیرکوند باتجربه، پزشکی یا بهرام فرید دارد در مقابل پیکان هم با قائمی، میرزاجانپور و غفور از گرفتن حداکثر امتیازات ناامید نیست.

در بازی‌های دیگر تیم کاله که این روزها تا حدودی خودش را پیدا کرده حریف ثامن است. تیم شمالی با قرا، علی حسینی (لیبرو) و حمزه زرینی با حاشیه‌های ریز و درشت بازی‌های قبلی به فکر راضی نگه داشتن تماشاگران مازنی است و این کار شدنی نیست مگر با نتایج بهتر. ثامنی‌ها خود را به سه تیم پرقدرت بالای جدول نزدیک تر می‌بینند و برای حفظ موقعیت کنونی برابر تیم شمالی دست بسته نیستند.

نیمه پایینی جدول رده‌بندی یک بازی مهیج دیگر هم دارد جایی که آرمان اردکان در خانه سایپا به میدان می‌رود. سایپا بازی‌های خوبی را در دو هفته قبلی برابر متین و آلومینیوم هرمزگان برد و به موقعیتش در رده‌بندی سر و سامان داد از این رو پیروزی بر تیم آرمان اردکان جایگاه تیم تهرانی را محکم‌تر می‌کند. هر دو تیم یکدست و منسجم با استفاده از نیروی جوانی والیبال زیبایی به نمایش می‌گذارند.

دیدار تیم‌های گوهرکویر زاهدان و آلومینیوم هرمزگان نیز در زاهدان برگزار می‌شود. دیداری که گفته می‌شد شاید به خاطر مشکلات مالی میزبان برگزار نشود، اما این تیم همچنان به حیات دشوار خود در لیگ برتر والیبال ادامه می‌دهد.

برنامه بازی‌های امروز

متین صالحین ورامین ـ پیکان تهران

بازرگانی جواهری گنبد ـ شهرداری ارومیه

گوهر کویر زاهدان ـ آلومینیوم المهدی هرمزگان

شهرداری تبریز ـ بانک سرمایه سایپا ـ آرمان ورزش اردکان

کاله مازندران ـ ثامن‌الحجج خراسان

بازی‌ها ساعت 17 آغاز می‌شود.

نام میزبانان اول آمده است.

سرنوشت نامعلوم مدعیان والیبال

تعقیب و گریز تیم‌ها در بالای جدول، جذابیت را به همراه حساسیت بازی‌های والیبال بیشتر کرده است. تیم ارومی دو هفته مانده به پایان بازی‌های نیم‌فصل از آن بالا برای مدعیان دیگر دست تکان می‌دهد، اما برتری پیکان برابر ثامن‌الحجج در مشهد و هماهنگی بیشتر تیم بانک سرمایه در هفته‌های اخیر تهدید جدی برای شهرداری ارومیه صدرنشین است. به طوری که نمی‌شود با وجود در پیش بودن بازی شهرداری ـ پیکان، پیشتاز رقابت‌های نیم‌فصل والیبال باشگاه‌های ایران را از قبل پیش‌بینی کرد.

محمد رضا پور

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها