«خسته نباشید» به‌عنوان اولین مجموعه مستند طنز تلویزیون به مشاغل می‌پردازد

آچارکشی مشاغل در‌ قاب مستند

رئیس مرکز سیمای استان‌های رسانه ملی این مرکز را یکی از بازوهای مهم صداوسیما در تبیین و گسترش فرهنگ بومی ایرانی و وحدت اقوام دانست.
کد خبر: ۸۶۲۵۲۱
رونمایی از نخستین منشور راهبردی سیمای استان‌ها

نشست خبری همایش مدیران شبکه‌های تلویزیونی استان‌ها با حضور عبدالکریم خیامی رئیس مرکز سیمای استان‌ها و جمعی از مدیران برگزار شد. دکتر عبدالکریم خیامی با اشاره به اینکه مرکز سیمای استان‌ها مدیریت راهبردی 33 شبکه استانی به اضافه شبکه سراسری شما را برعهده دارد گفت: این شبکه‌ها ذیل سیاست‌های چند فرهنگی نظام اسلامی توانسته‌اند نقش موثری داشته باشد.

خیامی با اشاره به برگزاری همایش مدیران شبکه‌های تلویزیونی استانی با شعار «جامع‌نگری در محتوا، خلاق در تولید و واقع‌گرا در پخش» گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی در محورهای مختلف مهم‌ترین بخش این همایش است تا در این مدت مدیران با بخش‌های راهبردی سیمای مراکز آشنا شوند.

وی افزود: در این همایش آیین‌نامه و الگوی گرافیکی مراکز استان‌ها که به شکل مدون تهیه شده در اختیار مدیران قرار خواهد گرفت و شاخص‌های طراحی برای ارتقای گرافیک شبکه‌ها آموزش داده خواهد شد.

رئیس مرکز سیمای استان‌ها با اشاره به تهیه و تدوین نخستین منشور راهبردی سیمای استان‌ها گفت: پس از ماه‌ها بررسی علمی و تخصصی و ارزیابی کمّی رسانه‌ای در 12 حوزه تخصصی، منشور راهبردی‌ برای شبکه‌های استانی تهیه کرده‌ایم که می‌تواند سند و وفاق‌نامه‌ای میان شبکه‌ها باشد و افق روشنی برای برنامه‌سازان سیمای مراکز ترسیم کند.

خیامی با اشاره به برگزاری این همایش در مرکز خوزستان بیان داشت: این همایش از 24 تا 26آذر در اهواز برگزار می‌شود و رونمایی از بسته مستند «منظومه پارسایان» که در 50 قسمت به زندگی عالمان دین، عرفان و اخلاق می‌پردازد یکی از بخش‌های این همایش است. این بسته پس از رونمایی در اختیار معاونت سیما و برون‌مرزی جهت پخش از شبکه‌های سراسری گذاشته می‌شود.

وی در ادامه گفت: هم اکنون ما به ترازی از بلوغ تکنیکی و فناوری در حوزه مستند رسیده‌ایم و بخشی از این توانایی را با رونمایی از مستند «کاوش در اعماق خلیج فارس» با عنوان طولانی‌ترین، برجسته‌ترین، و تکنیکی ترین مستند درباره خلیج فارس معرفی خواهیم کرد. این مجموعه با کارگردانی و تهیه کنندگی احسان عبدی پور در دو مرکز هرمزگان و بوشهر تولید شده‌است.

رئیس مرکز سیمای استان‌ها با اشاره به دیگر وظایف مرکز سیمای استان‌ها یادآور شد: دیگر وظیفه این مرکز پشتیبانی از شبکه های سراسری است. برخی از آثار این شبکه های سراسری در مراکز استانی تهیه می شوند و امسال در دوره ریاست دکتر سرافراز، حجم تبادلات برنامه ای ما با شبکه‌های سراسری سیما حدود 300 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

خیامی با تاکید بر تامین بخشی از برنامه‌های مناسبتی شبکه‌های سراسری درمراکز گفت: از دیگر فعالیت های ما، پخش برنامه در مناسبت های مهمی مثل دهه محرم و مناسبت های ملی چون راهپیمایی 22 بهمن و روز قدس است و اکنون مراکز این توانایی را دارند که پوشش تمامی مراسم ملی و مناسبتی استان‌ها را برای تمام شبکه‌های سراسری و برون‌مرزی برعهده بگیرند.

وی افزود:‌ در طول یکسال اخیر حدود 4 هزار ساعت قاب تصویر شبکه‌های تلویزیونی بومی‌تر شده است که از افتخارات شبکه استانی است. این حجم تولید با وجود مشکلات مالی سازمان به انجام رسید و برنامه‌سازان ما توانستند با قدرت تمام کار خود را به نتیجه برسانند و و تصاویر را به مؤلفه‌های زیستی، زبانی و ... همان استان بدل کنند.

خیامی ضمن تاکید بر توازن پخش میان برنامه‌های تامینی داخلی و خارجی افزود: تأمین خارجی در شبکه‌های استانی به نصف تقلیل پیدا کرده است که رقم آن در گذشته 30 درصد محاسبه شده است. در حوزه تامین داخلی نیز تا کنون 5سریال و مینی‌سریال که در شبکه‌های استانی تولید شده بود از شبکه‌های سراسری پخش شده است.

به گزارش روابط عمومی سیما، وی در پایان با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان گفت:‌ همانطور که می‌دانید انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان در اسفند ماه برگزار خواهد شد که بار اصلی پوشش‌ انتخابات نیز بر دوش 33 شبکه استانی است و ما تلاش می‌کنیم که این حماسه را در سراسر ایران به بهترین نحوه به تصویر بکشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها