مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از آبگیری ۷۰۰ کیلومترمربع از بخش جنوبی دریاچه ارومیه خبر داد.
کد خبر: ۸۶۲۲۱۶

به گزارش مهر، پرویز آراسته در جمع خبرنگاران افزود: علت زیر آب رفتن بخش جنوبی دریاچه ارومیه افزایش میزان بارندگی، کوچک شدن سطح دریاچه و تبخیر کمتر و اقدامات ستاد احیای دریاچه ارومیه با لایروبی رودخانه‌ها و مجاری اصلی ورودی به دریاچه ارومیه و اتصال زرینه‌رود به سیمینه‌رود است.

وی عمق آب در بخش جنوبی دریاچه ارومیه را بین ۱۲ تا ۲۰ سانتی‌متر عنوان کرد و گفت: با ورود نزدیک به ۹۰ میلیون مترمکعب آب از طریق رودخانه‌ها و بارندگی مستقیم، مساحت فعلی قسمت آبی دریاچه ارومیه حدود ۱۱۰۰ کیلومترمربع است.

آراسته، اتصال زرینه‌رود به سیمینه‌رود را ازجمله شاخص‌ترین اقدامات برای احیای دریاچه ارومیه دانست و اظهار کرد: این پروژه مسیر ورود آب به بطن اصلی دریاچه ارومیه را تسهیل و از پخش شدن آب رودخانه‌های جنوب استان در مصب ورودی به دریاچه جلوگیری می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی درخصوص اعتبارات احیای دریاچه ارومیه خاطرنشان کرد: اعتباری بالغ بر 5/3 میلیارد تومان برای پروژه قرق 4000کیلومترمربع از سواحل دریاچه ارومیه و حفاظت از محیط زیست منطقه در سال جاری ابلاغ شده است که منتظر تخصیص این اعتبارات برای اجرای پروژه هستیم.

آراسته اضافه کرد: سال گذشته نیز اعتباری حدود چهار میلیارد تومان برای طرح‌های مالچ‌پاشی، احداث سطح آبگیر در جزایر و تثبیت بیولوژیک ریزگردها در حوضه دریاچه ارومیه توسط این اداره کل هزینه شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها