خطرات حیرت‌انگیز یک حرفه جذاب

ظاهرا اول نیول و بدلکاری‌هایش برای صنعت سینما از جذابیت بالایی برخوردار بوده که طی دهه‌های قبل حداقل دو فیلم سینمایی درباره‌اش ساخته شده و کمپانی‌های بزرگ فیلمسازی تلاش چندباره‌ای برای تولید فیلم‌های تازه‌ای در ارتباط با او کرده‌اند.
کد خبر: ۸۶۱۸۰۱
خطرات حیرت‌انگیز یک حرفه جذاب

یکی از فیلم‌های مهم درباره این موتورسوار جنجالی سال 1971 ساخته شد و با نام «اول نیول» به روی پرده سینماها رفت.

جورج همیلتون، بازیگر مطرح آن دهه نقش نیول را در این فیلم بازی کرد. ماروین جی کامسکی، کارگردانی این درام اکشن شرح‌حال‌گونه را به عهده داشت.

در آن زمان نیول در قید حیات بود و کل صحنه‌های فیلم در شهر زادگاه خود او مانتانا فیلمبرداری شد. خط اصلی داستان فیلم، زندگی حرفه‌ای نیول را تا زمان اولین پرش بزرگ و ماجراجویانه‌اش دنبال می‌کند.

دومین فیلم بلند سینمایی «زنده‌باد نیول!» محصول سال 1977 بود که خود نیول در آن بازی داشت و در نقش خودش ظاهر شد.

این دو فیلم با استقبال تماشاگران سینما روبه‌رو شد، ولی کارهای بعدی که در ارتباط با نیول ساخته شد یا قرار بود ساخته شود، موفقیت کمتری را تجربه کردند.

ازجمله این کارها، «اول خالص» سال 2004 بود که اتفاقا قرار بود توسط فیلمسازی مطرح مثل ام‌جی کارگردانی شود.

متیو مکوناهی هم برای بازی در نقش شخصیت اصلی انتخاب شده بود، ولی این فیلم هیچ وقت امکان تولید پیدا نکرد و به قفسه بایگانی رفت.

اول نیول (2004) یک فیلم سینمایی تلویزیونی با بازی جورج ایدس و کارگردانی جان بدهام انگلیسی بود.

دو فیلم مستند «من اول نیول هستم» (2014) به کارگردانی دریک موری، صحنه‌هایی از بزرگ‌ترین پرش‌های این موتورسوار را به نمایش می‌گذارد و در مستند «اول بودن» (2015) زندگی حرفه‌ای او مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

دو سال قبل چانینگ تاتوم اعلام کرد به دنبال تولید فیلمی داستانی درباره نیول است و قصد دارد خودش نقش اصلی آن را بازی کند.

او حتی مذاکراتی هم با دارن آرونوفسکی، فیلمساز سرشناس و مستقل سینما کرد تا امر کارگردانی فیلم را به دست او بسپارد.

در آن زمان، منتقدان سینمایی با توجه به سبک ویژه کاری این فیلمساز گفتند حاصل کار چیز تازه‌ای در ژانر سینمایی ورزشی و شرح‌حال‌گونه خواهد بود.

در حال حاضر، اطلاعی از سرنوشت این پروژه در دست نیست و معلوم نیست با توجه به پروژه مشترک اسکورسیزی و دی‌کاپریو، این فیلم هم در دستور کار قرار خواهد گرفت یا خیر.

تاتوم مدتی قبل در گفت‌وگویی اعلام کرد چند فیلم ناتمام را در دستور کار خود دارد که یکی از آنها، حال و هوایی ورزشی دارد.

احتمالا اشاره وی به همین فیلمی است که با محوریت زندگی و فعالیت حرفه‌ای اول نیول ساخته خواهد شد. فیلم شرح‌حال‌گونه اسکورسیزی درباره اول نیول، برای نمایش عمومی در بهار سال 2017 آماده می‌شود.

ضمیمه قاب کوچک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها