چه کسانی بابت حذف رئال مادرید از لیگ قهرمانان اروپا ضرر می کنند؟

سقوط پادشاهی مادرید

رئال مادرید خیلی زودتر از آنچه که تصور می شد به کار خود در رقابت های این فصل کوپا دل ری (جام حذفی اسپانیا) پایان داد.
کد خبر: ۸۶۱۷۵۶
سقوط پادشاهی مادرید

به گزارش جام جم ورزشی ، رئال مادرید در آخرین دیدار این فصل خود در کوپا دل ری مقابل کادیس قرار گرفت و به پیروزی رسید اما یک اشتباه عجیب از سوی بنیتس سرمربی رئال مادرید اتفاق تراژیکی را برای باشگاه سلطنتی پایتخت مادرید به دنبال داشت.

بنیتس در این دیدار یک بازیکن سه کارته به نام چریشف را ناآگاهانه به میدان فرستاد تا پس از بررسی ها کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اسپانیا رای به کنار گذاشته شدن رئال مادرید از کوپا دل ری این فصل بدهد.

این سرآغازی برای یک جنجال بزرگ در فوتبال اسپانیا بود. تنها ساعاتی پس از اینکه فلورنتینو پرز رییس باشگاه رئال مادرید با اعتماد به نفس اظهار داشت رئال مادرید به دلیل استفاده از بازیکن سه کارته از کوپا دل ری حذف نمی شود کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اسپانیا تیم پایتخت نشین و پرافتخارترین باشگاه اروپایی در لیگ قهرمانان را کنار گذاشت تا مدعیان قهرمانی این فصل کوپا دل ری حسابی خوشحال شوند.

اما کوپا دل ری که همان «جام پادشاهی» است را می توان بدون رئال مادرید که یک تیم وابسته به دربار و پادشاهی کشور ماتادورهاست تصور کرد؟

روزنامه مارکا، روزنامه هوادار رئال مادرید موضع سرسختانه ای در قبال این موضوع گرفته است. روزنامه اول ورزشی شهر مادرید نوشته است: «مگر جام پادشاهی بدون رئال مادرید هم می شود؟!». در حالی که کنایه ها و حملات بارسلونایی به رئال مادرید در رابطه با استفاده از بازیکن سه کارته و حذف رئال از کوپا دل ری ادامه دارد سردبیر این روزنامه به اتهاماتی نظیر پولشویی، عقد قرارداد با افراد زیر 18 سال، بدرفتاری با نوجوانان، اتهام دفاع نشده در ماجرای فساد جنسی و اخلاقی در آکادمی نوجوانان، فرار مالیاتی و اتهامات دیگر در رابطه با باشگاه بارسلونا اشاره کرده است تا فضای به وجود آمده علیه رئال مادرید را تعدیل کند. اما حذف زودهنگام رئال مادرید از کوپا دل ری این فصل عواقب سنگینی به همراه خواهد داشت. چه کسانی از این اتفاق بیشترین تاثیر را می گیرند؟

آغاز زوال آقای رییس

فلورنتینو پرز را می توان جاه طلب ترین مدیر دنیای فوتبال نامید. مردی که اشتهای سیری ناپذیری برای جذب ستاره های تراز اول دنیای فوتبال دارد و اصلا هم برایش مهم نیست چقدر پول صرف خرید این ستاره می کند و همین می شود که گران ترین بازیکنان تاریخ از دل رئال مادرید می آید. هم اکنون نفرات اول و دوم گران ترین بازیکنان تاریخ فوتبال یعنی گرث بیل و کریستیانو رونالدو برای رئال مادرید بازی می کنند. اما همین رییس جاه طلب و موفق باشگاه رئال مادرید نشانه های زوال خود در این باشگاه را از سال گذشته نشان داد و اخباری درباره پایان کار او درتیم پایتخت نشین به گوش می رسید. در ماه های اخیر از سوی هواداران اعتراضاتی علیه او برای برکناری شکل گرفت که با برکناری آنچلوتی محبوب از سمت سرمربی گری و انتصاب رافائل بنیتس به اوج رسید.

حذف از کوپا دل ری می تواند نشانه دیگری برای زوال آقای رییس باشد. این اتفاق می تواند پروسه کنار رفتن پرز از ریاست باشگاه را جلوتر بیندازد. به نظر می رسد جاه طلب ترین رییس دنیا آخرین فصل حضور خود را در باشگاه مادریدی سپری می کند.

کریس هم از رئال دورتر شد

حذف رئال مادرید از کوپا دل ری تاثیری در آینده کریستیانو رونالدو دارد؟ در شرایطی که در هفته های اخیر مدام صحبت از جدایی رونالدو بود هر اتفاقی می تواند جرقه ای باشد برای تشدید شایعات مربوط به جدایی کریستیانو رونالدو ؛ ستاره ای که در برابر اخبار مربوط به جدایی خود از رئال و پیوستن به باشگاه هایی نظیر منچستریونایتد و پاری سن ژرمن سکوت می کند. رونالدو با حذف رئال از دور رقابت های جام حذفی و حالا که ارتباط خوبی هم با بنیتس و پرز ندارد راه را برای جدایی بازتر می بیند.

پایان زودهنگام بنیتس

بنیتس از همان ابتدا هم مربی محبوبی در رئال نبود. بسیاری از هواداران در کنار فوق ستاره ای مثل کریستیانو رونالدو علنا با اخراج کارلو آنچلوتی محبوب مخالفت کردند اما پرز کوتاه نیامد و پس از برکناری این مربی ایتالیایی بنیتس را جایگزین او کرد. اما بنیتس ابدا انتظارات را برآورده نکرد. شکست سنگین چهار بر صفر مقابل بارسلونا، افت رئال مادرید و ستاره اولش یعنی کریستیانو رونالدو و حالا حذف عجیب و پر سر و صدا از رقابت های کوپا دل ری آن هم به دلیل اشتباه بارز در زمینه استفاده از یک بازیکن سه کارته بنیتس را در معرض اخراج قرار داده است. به نظر می رسد او پایان زودهنگامی در رئال مادرید داشت و حالا کمتر حمایتی را پشت سر خودش می بیند. بنیتس یک تنه و البته ناخواسته پادشاهی رئال مادرید در این فصل را سرنگون کرد.

هیلدا حسینی خواه/جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها