کارگر اخراجی زمانی که تصمیم به قتل صاحب رستوران گرفت، نمی‌دانست در جنایت شبانه‌اش به اشتباه دوستش را هدف ضربات مرگبار چاقو قرار می‌دهد. قاتل پس از بخشش اولیای دم ، به هفت سال زندان محکوم شد.
کد خبر: ۸۶۱۱۴۳
عامل جنایت اشتباهی بخشیده شد

به گزارش جام‌جم، در این پرونده اکبر سال 88 مرتکب قتل همکارش در رستوران شد. ماموران پلیس 25 آبان سال 88 پس از اطلاع از این جنایت در رستوران حاضر شده و تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند. تیم جنایی در بررسی‌های مقدماتی متوجه شدند، کارگر 20 ساله در خواب غافلگیر شده و با ضربه‌های چاقو به قتل رسیده است.

با توجه به نبود آثار سرقت در محل، احتمال قتل با انگیزه انتقامجویی مطرح شد. با بررسی دوربین‌های مداربسته و تحقیقات محلی، هویت ضارب به نام اکبر شناسایی شد. پسر جوان از کارگران رستوران بود که روز قبل از جنایت با صاحب رستوران درگیر و از آنجا اخراج شده بود.

دستگیری قاتل فراری در دستور کار پلیس قرار گرفت و ماموران او را در یکی از شهرهای غربی کشور شناسایی و دستگیر کردند.

متهم پس از انتقال به اداره آگاهی، به قتل اعتراف کرد و گفت: وقتی صاحبکارم مرا کتک زد و اخراج کرد، تصمیم به انتقام گرفتم. ابتدا قصد داشتم به شهر خودمان بروم، اما در ترمینال پشیمان شدم و بازگشتم. وقتی وارد رستوران شدم، صاحبکارم خوابیده بود. با چاقو سه ضربه به او زدم . وقتی پتو را از روی او کنار زدم، با جسد حمیدرضا، کارگر رستوران روبه‌رو شدم. به اشتباه او را به جای صاحب رستوران کشته بودم. خیلی ترسیده بودم. سریع از رستوران خارج شده و به شهرمان رفتم.

پرونده پس از تکمیل تحقیقات، برای محاکمه به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در جلسه محاکمه متهم با قبول اتهامش، اعترافات قبلی خود را تکرار کرد. اولیای دم نیز برای قاتل پسرشان درخواست قصاص کردند.

قضات دادگاه رای به قصاص اکبر دادند که این رای در دیوان عالی کشور تائید شد. در حالی که پسر جوان در یک‌قدمی چوبه‌دار قرار داشت، اولیای دم مقتول او را بخشیدند.

اکبر دیروز از جنبه عمومی جرم در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی محمدباقر قربانزاده پای میز محاکمه قرار گرفت. اعدامی نجات یافته در این جلسه در دفاع از خود گفت: به خاطر عصبانیت مرتکب این قتل شدم. من نمی‌خواستم حمیدرضا را بکشم و او قربانی اشتباه من شد. حالا هم از کار خود پشیمانم. قول می‌دهم دیگر به سمت چاقو نروم، شش سال است در زندان هستم و به اندازه کافی تنبیه شده‌ام.

پس از آخرین دفاعیات متهم، قضات دادگاه وارد شور شده و پسر جوان را به هفت سال زندان از جنبه عمومی جرم قتل محکوم کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها