بحث اهمیت دریا و تحقق نیروی دریایی راهبردی، موضوعی است که بارها در سال‌های اخیر مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته و دیروز نیز در جلسه‌ای که به مناسبت سالروز حماسه‌آفرینی نیروی دریایی در عملیات مروارید، محضر فرمانده معظم کل قوا داشتیم ایشان بار دیگر بر این موضوعات تاکید کردند.
کد خبر: ۸۶۰۸۱۷
لازمه‌های دستیابی به جایگاه مطلوب در دریا

اهمیت دریا و منابعی که کشور ما در دریا دارد همواره مورد توجه رهبر معظم انقلاب بوده و تاکید کرده‌اند که حضور فعال و آگاهانه در این عرصه، باعث پیشرفت دریامحور کشور خواهد شد.

ایشان همچنین در جلسه دیروز به سواحل مکران در جنوب شرق ایران اشاره کردند که این منطقه، مهم‌ترین ساحل ماست و ما را به دریاهای آزاد وصل می‌کند و ما از این نقطه به چهارگوشه جهان دسترسی داریم.

دریا از منظر بحث‌های دفاعی نیز بسیار حائز اهمیت است و نیروی دریایی راهبردی که یکی از لوازم برقراری امنیت در عرصه دریاست همواره مورد تاکید فرمانده معظم کل قوا بوده است.

نکته دیگری که به آن اشاره فرمودند بحث اهمیت نیروی انسانی است که ما با نیروی انسانی خوب می‌توانیم به همه پیشرفت‌های مدنظر در بحث اهمیت دریا و نیروی دریایی راهبردی دسترسی پیدا کنیم.

نیروی انسانی مومن و متعهد و مخلص و چابک و مجهز به علم و دانش روز می‌تواند ما را به سرمنزل مقصود برساند که ایشان در بحث پرورش نیروهای انسانی بویژه در دانشگاه‌های دریایی و آموزشگاه‌ های دریایی نکاتی را یادآور شدند.

اما یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که رهبر معظم انقلاب به آن توجه ویژه‌ای فرمودند موضوع فرهنگسازی برای آشنایی مردم و مسئولان با ارزش و جایگاه دریا بود و ما نمونه‌ای از کارهای انجام شده از جمله تغییراتی را که در کتاب جغرافیای مقاطع مختلف تحصیلی به‌وجود آورده‌ایم محضرشان تقدیم کردیم و ایشان تاکید فرمودند که بحث فرهنگسازی به همین شدت ادامه پیدا کند.

در همین بحث گزارشی هم از همکاری‌های سازمان صداوسیما در این زمینه خدمت ایشان تقدیم کردیم زیرا یکی از جاهایی که در این بحث خیلی به ما کمک می‌کند صدا و سیماست و واقعا نتایج بسیار ارزشمندی را برای ما به‌وجود می‌آورد.

ضمن تشکر و سپاس از زحماتی که صداوسیما تاکنون در زمینه فرهنگسازی در زمینه دریا داشته است درخواست ما از مسئولان رسانه ملی این است همچون گذشته برای فرهنگسازی در این حوزه با ما همکاری داشته باشند تا با حرکت در همین مسیر، فرهنگسازی را بهتر از پیش جلو ببریم.

همه ما باید به این موضوع توجه داشته باشیم آن نقطه مطلوبی که رهبر معظم انقلاب دنبال می‌فرمایند رسیدن به نیروی دریایی متناسب با آرمان‌های انقلاب اسلامی است که بحث گسترده و وسیعی دارد و به طور خلاصه می‌توان این موضوع را در همان بحث نیروی دریایی، نیروی راهبردی خلاصه کرد.

توان ما برای حضور در آب‌های آزاد جهان باید گسترش پیدا کند و ما بتوانیم امکاناتمان را پای کار بیاوریم و در دریاهای آزاد جهان حضور داشته باشیم و بتوانیم از مرزها و منابع و منافعمان در دریا محافظت بکنیم و این نقطه مطلوبی است که حضرت آقا دنبال می‌کنند و ما نیز در حال ادامه حرکت در این مسیر هستیم.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری - فرمانده نیروی دریایی ارتش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها