با گذشت چهار روز از سقوط هواپیمای «سوخو» روسیه به دلیل شلیک نیروهای ترکیه و همزمان با بالا گرفتن تنش لفظی بین دو کشور، روسیه دور جدیدی از تنبیهات اقتصادی را علیه ترکیه اعمال کرد که ممکن است برای اقتصاد این کشور مشکل‌آفرین باشد. روسیه قبلا محدودیت‌های شدیدی در زمینه پذیرش میوه و سبزیجات ترکیه و قطع اعزام توریست به ترکیه اجرا کرده بود که جمعا می‌تواند بیش از ده میلیارد دلار از درآمد ترکیه کم کند.
کد خبر: ۸۶۰۰۵۲

ورود کامیون‌های ترکیه ممنوع

خبرگزاری روسی راشاتودی با اشاره به سایه سنگین این حادثه بر اقتصاد ترکیه نوشت: اقتصاد ترکیه به نوعی وابسته به بازار بزرگی چون روسیه است ، اما حادثه روز سه‌شنبه هفته قبل باعث شده تا مسئولان روسیه قوانین بسیار سختگیرانه‌ای نسبت به کامیون‌های ترکیه برای تردد در خاک روسیه در نظر بگیرند. بر این اساس از روز جمعه گذشته ورود کامیون‌های ترکیه یا دیگر کامیون‌های خارجی که کالای ترکیه را حمل کنند، از گمرکات و مبادی روسیه ممنوع شده و صف طویلی از کامیون‌ها شکل گرفته است.

از سوی دیگر خبرگزاری بلومبرگ نیز نوشت: براساس اعلام میخائیل من وزیر مسکن و ساخت و ساز روسیه، امروز نزدیک به 87 هزار کارگر ترکیه‌ای در پروژه‌های مختلف فعال هستند، اما اگر سیاست روسیه بر محدود کردن این حضور باشد، بدون تردید شرکت‌های پیمانکار جدید ترکیه نمی‌توانند وارد بازار روسیه شده و آنهایی هم که مشغول به کار هستند، باید پس از اتمام پروژه خاک روسیه را ترک کنند.

بیرون راندن هیات‌های تجاری ترکیه از روسیه

همچنین مقامات اقتصادی روسیه در آخرین بیانیه‌ای که صادر کردند، به تمام شرکت‌ها و فعالان تجاری روسی تاکید کردند از برگزاری هرگونه نشست با تجار ترکیه خودداری کنند.

براساس گزارش سی‌ان‌ان مانی، هیاتی تجاری از ترکیه که برای شرکت در یک نمایشگاه در روسیه به این کشور سفر کرده بودند، به دلیل این‌که دارای ویزای توریستی بودند، بازداشت شده و مجبور به ترک خاک روسیه شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها