امکان اطفای حریق توسط بالگرد وجود ندارد

20 هکتار از جنگل های نور مازندران در آتش سوخت

معاون امورجنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، گفت :به علت صخره ای و سخت گذربودن جنگل های دچارآتش سوزی در منطقه «واز» شهرستان نورغرب مازندران ، امکان اطفای حریق با بالگرد غیرممکن است و این آتش سوزی هنوز به طور کامل خاموش نشده است.
کد خبر: ۸۵۹۹۲۱
20 هکتار از جنگل های نور مازندران در آتش سوخت

بهزاد انگورج روز جمعه در گفت و گو با ایرنا ، افزود : با این که امروز یک فروند بالگرد برای خاموش کردن آتش به جنگل های این منطقه فرستاده شد اما به علت صخره ای و سخت گذربودن مسیر امکان اطفای حریق توسط بالگرد فراهم نشد.

وی با اشاره به این که این آتش سوزی در دو روز پیش ازسوی عوامل انسانی دراین منطقه رخ داده است ، ادامه داد : درزمان حاضر این آتش سوزی اگرچه مهارشده اما به طور کامل خاموش نشده است.

وی ، اضافه کرد : هم اینک دستکم 20 نفر از نیروهای حفاظتی از این که مبادا این آتش دوباره شعله ور شود و به دیگر عرصه ها سرایت کند به صورت آماده باش در محل وقوع حادثه حضور دارند.

معاون امور جنگل سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور با قدردانی از حضور بموقع نیروهای حفاظتی و مردمی برای انجام عملیات اطفای حریق درعرصه های جنگلی دچارآتش سوزی با ابرازتاسف گفت : آتش سوزی درسطح حدود 70 هکتار از رویشگاه های راشستان این منطقه رخ داد که از این میزان سطح ، حدود 20 هکتار به طورکامل در آتش سوخت.

حدود 240 هزار هکتار اراضی جنگلی و مرتعی زیر پوشش منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور قراردارد.

حدود 80 گونه ارزشمند و نادر درختی در جنگل های شمال کشور وجود دارد که معروف​ترین آنها راش، بلوط، توسکا، نارون، گیلاس وحشی، بارانک، سرخدار و نمدار است.

گستره جنگل های هیرکانی با 1.9 میلیون هکتار وسعت از آستارا در شمال استان گیلان آغاز شده و تا گلیداغ در شرق استان گلستان امتداد دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها