مدال پشت مدال. قهرمانی پس از قهرمانی. مدال نگرفتن و از سکو بالا نرفتن برای دختر یکه‌تاز کاراته بانوان خیلی عجیب و نامانوس محسوب می‌شود، چرا که تا به حال آن را تجربه نکرده است.
کد خبر: ۸۵۹۵۱۳
عباسعلی، دختری که  مدال درو  می‌کند

حمیده عباسعلی حتی اگر نخستین طلایی تاریخ کاراته بانوان ایران نبود حداقل می‌تواند رکورددار کسب مدال در رقابت‌های بین‌المللی باشد.

این ملی‌پوش کاراته بانوان از سال 2010 عضو تیم ملی کاراته بانوان است و در این مدت سابقه نداشته این تیم به رقابت‌های برون‌مرزی اعزام شود، اما این دختر مدال نگیرد.

او نخستین مدال جهانی خود را سال 2012 با نایب‌قهرمانی در رقابت‌های جهانی آلمان به دست آورد، اما نخستین مدال طلایی او همان سال در رقابت‌های کاراته وان اندونزی رقم خورد تا نخستین مدال طلای جهانی تاریخ کاراته بانوان از سوی این ملی‌پوش کاراته به دست آمده باشد.

او حالا آن‌قدر در کاراته دنیا اعتبار پیدا کرده که مسئولان رقابت‌های کاپ آزاد کاراته فیلادلفیای آمریکا از عکس او در پوستر رسمی رقابت‌ها استفاده می‌کنند و هر مسابقه بین‌المللی کاراته که در سطح دنیا برگزار شود، مسئولان برگزاری آن رقابت‌ها برای وی دعوت‌نامه می‌فرستند.

عباسعلی با این که یکی از مدال‌آورترین ورزشکاران ایرانی به شمار می‌رود، اما برای اعزام به رقابت‌های مختلف با مشکلات زیادی روبه‌روست. مهم‌ترین مشکل اسپانسر است. وی برای اعزام به برخی رقابت‌ها باید اسپانسر داشته باشد، چیزی که یافتن آن برای یک ورزشکار زن بسیار سخت است. با این حال و با وجود این مشکل وی به مدال‌آوری در رقابت‌های مختلف ادامه می‌دهد.
برای ورزشکاری همچون عباسعلی که از هیچ مسابقه‌ای بدون مدال برنمی‌گردد، خیلی سخت است که در المپیک جایی نداشته باشد. کاراته جزو ورزش‌های المپیکی نیست، اما براساس آنچه در دو سال گذشته در کمیته بین‌المللی المپیک روی داد، کاراته از سال 2020 به المپیک افزوده می‌شود.

عباسعلی هرچند افسوس حضور در المپیک 2016 ریودوژانیرو را مانند افسوس حضور در المپیک 2012 خواهد خورد، اما شگفت آن که از همین الان برای المپیک 2020 برنامه‌ریزی می‌کند. این دختر 26 ساله معمولا در سنگین وزن مسابقه می‌دهد و تا امروز رقیبی در ایران نداشته و باید گفت در دنیا نیز بی‌رقیب است.

او که قهرمانی بازی‌های آسیایی و قهرمانی آسیا را هم در کارنامه خود دارد اکنون برای حضور در رقابت‌های جهانی آماده می‌شود؛ رقابت‌هایی که وی فقط به مدال طلای آن فکر می‌کند. عباسعلی را این روزها می‌توانید در محل تمرینات تیم ملی کاراته بانوان در فدراسیون در حال سپری کردن تمرینات دید.

ضمیمه جام بانوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها