آن‌قدر دوید و دوید تا بالاخره تاریخ‌ساز شد. دوید، آن هم با کمترین امکانات. دوید، با یک درد کهنه زانو. دوید تا بالاخره به مقصد رسید.
کد خبر: ۸۵۷۰۵۳
لیلا ابراهیمی؛ دختر رکوردشکن

جام جم ورزشی - پایان خط برای او خوش بود؛ نخستین مدال تاریخ دو‌و‌میدانی بانوان ایران. لیلا ابراهیمی این روزها در 36 سالگی وقتی به گذشته درخشان خود نگاه می‌کند جای خالی افتخارات زیادی را می‌بیند، همانند عدم کسب سهمیه المپیک یا کسب خوشرنگ‌ترین مدال رقابت‌های قهرمانی آسیا. اما افسوسی در کار نیست، چرا که وی هم‌اکنون هم تاریخ‌ساز است.

سال 83 بود که او این افتخار بزرگ را به دست آورد، یعنی وقتی که رقابت‌های داخل سالن آسیا به میزبانی تهران برگزار شد.ابراهیمی در آن رقابت‌ها کاری کرد کارستان و سه مدال به دست آورد. یکی از آنها مدال برنز ماده 1500 متر بود.

دومین مدال او نقره ماده 3000 متر بود و در نهایت با کسب مدال طلای ماده چهار در 400 متر موفقیت او تکمیل شد. حالا او به‌عنوان نخستین مدال‌آور رشته دو‌و‌میدانی بانوان ایران پس از انقلاب اسلامی شناخته می‌شود. مدال‌آوری او در رقابت‌های قهرمانی آسیا در سال 2007 با کسب مدال برنز ماده 3000 متر با مانع ادامه یافت و پس از آن دو برنز و نقره دیگر در رقابت‌های داخل سالن آسیا در سال 2010.

لیلای دوومیدانی ایران بانوی رکوردهای مختلف هم به شمار می‌رود. او رکورددار دوهای 1500 متر، 3000 متر، 3000 متر با مانع و 5000 متر است. ابراهیمی در حالی موفق به ثبت این رکوردها و کسب مدال‌های مختلف شد که کمتر از وجود یک مربی در کنار خود بهره برد. در واقع او یکی از قهرمانان بدون مربی ورزش ایران است که با کمترین امکانات بیشترین بازدهی را در ورزش داشت. ابراهیمی در کنار این کمبود امکانات، مصدومیت‌های متعددی را هم تحمل کرد که برخی از آنها کار او را به عمل جراحی کشاند.

اصلا همین مصدومیت‌ها بود که او را از بزرگ‌ترین آرزوهای ورزشی‌اش یعنی حضور در المپیک محروم کرد.به هر حال لیلایی که اعتقاد داشت تا چهل سالگی می‌تواند بدود به نظر می‌رسد دیگر از او مدالی در رقابت‌های برون‌مرزی نخواهیم دید، مگر این‌که با یک اراده قوی به دو‌و‌میدانی برگردد و با انگیزه کامل بقیه آرزوها و رویاهای ورزشی‌اش را جست‌وجو کند. شاید او بازگشتی قدرتمند به ورزش بانوان داشته باشد و البته این‌بار با نقشی متفاوت‌تر.

جام بانوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها