کتاب بنیان IVF در ایران منتشر شد

کتاب بنیان IVF در ایران تالیف دکتر ابوطالب صارمی (پدر IVF ایران) از سوی انتشارات کتاب صارم منتشر شد.
کد خبر: ۸۵۸۸۲۸
کتاب بنیان IVF در ایران منتشر شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه مجازی آستان، این کتاب که در 136 صفحه انتشار یافته است با توضیحاتی پیرامون IVF یا جنین آزمایشگاهی شروع شده، سپس به تاریخچه طب تولید مثل و تکنیک های کمک باروری در دنیا به ویژه تولد اولین نوزاد به کمک روش IVF در جهان می پردازد.

مروری بر گذشته طب در کشور و بنیان IVFدر ایران از دیگر بخش های این کتاب را تشکیل می دهد. در این کتاب که نویسنده به شرح زندگی علمی و حرفه ای خود می پردازد به روند آشنایی با IVF در خارج از کشور حین تحصیل و آمدن به ایران به منظور تاسیس یک مرکز تحقیقات و مرکز جنین آزمایشگاهی در تهران اشاره می کند و در ادامه به گزارش های پیشرفت پروژه تحقیقاتی جنین آزمایشگاهی در ایران می پردازد.

در بخش دیگری از این کتاب که مشروعیت جنین آزمایشگاهی نام دارد، مولف به شیوه دریافت مجوزهای شرعی برای انجام IVF از سوی مراجع دینی اشاره دارد.

نازایی و ناباروری از دریچه آمار و ارقام، سیاست های کنترل جمعیت، رحم اجاره ای، طرح بیمه نازایی و ناباروری، طرح بانک های جنین، اسپرم، تخمک و بافت تخمدان، تاثیر آلودگی های محیطی از قبیل آلودگی های هوا و صوتی برنازایی از دیگر مطالبی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

نویسنده در پایان به تاسیس مرکز باروری و ناباروری صارم و پژوهشکده سلولی و سلول های بنیادی صارم و مرکز تحقیقاتی با همین نام اشاره می کند و در پایان با ابراز خرسندی از تاسیس مراکز درمان ناباروری در سطح کشور، خواستار تبدیل ایران به قطب دانش رشته باروری و ناباروی در منطقه می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها