تجربه‌های والیبال ساحلی از قطر

کشور کوچک قطر، یک استادیوم دائمی و اختصاصی برای والیبال ساحلی ساخته و بهترین نوع ماسه‌های جهان را از ایتالیا خریده است.
کد خبر: ۸۵۷۸۷۵
تجربه‌های والیبال ساحلی از قطر

سعید درخشنده، مسئول کمیته مسابقه‌های بین‌المللی فدراسیون والیبال که برای تماشای تور جهانی به دوحه رفته بود، می‌گوید: قطری‌ها یک گروه فنی ایتالیایی از جمله لوچیانی، مدیر والیبال ساحلی ایتالیا را استخدام کرده‌اند تا به‌طور تمام‌وقت در خدمت والیبال ساحلی باشند. آنها شش زمین استاندارد و مدرن ایجاد کرده‌اند تا برای همیشه آماده برگزار چنین مسابقه‌هایی باشند. ما با استفاده از تجارب ترکیه و قطر می‌خواهیم بهمن ماه میزبان تور جهانی باشیم.

درخشنده درباره این تجربیات می‌گوید: ماسه سواحل کیش که برای آزمایش به کانادا ارسال شده است به احتمال زیاد تایید می‌شود، چون ماسه طبیعی است و برعکس ماسه‌های مصنوعی سنگین نیست و باعث آزار و خستگی ساحلی بازان نمی‌شود. چند روزی است بهرام سلیمانی، داور با تجربه اهل ارومیه را به کیش فرستاده‌ایم تا راهنما و کمک مدیران ورزشی و شهرداری جزیره کیش باشد.

این مسئول در فدراسیون والیبال با اشاره به رفت و آمدهای این روزهای مسئولان مختلف به کیش می‌گوید: ایلیا، ناظر روسی فدراسیون جهانی مرتب از امکانات کیش بازدید می‌کند و من به‌عنوان مدیر اجرایی باید بر روند امور نظارت داشته باشم. می‌خواهیم از امکاناتی که به وجود می‌آید به عنوان پایگاهی برای والیبال ساحلی ایران و آسیا استفاده کنیم. ما باید به ازای هزینه‌های میلیاردی که به عهده می‌گیریم امتیازاتی هم از کنفدراسیون آسیا و فدراسیون جهانی داشته باشیم. بحرین سال‌هاست به‌عنوان یکی از پایگاه‌ها و مراکز توسعه والیبال فدراسیون بین‌المللی برگزیده شده است؛ اما ما با داشتن 90 سال پیشینه در والیبال و ده‌ها عنوان قاره‌ای و جهانی تاکنون کمترین امتیازی از FIVB نگرفته‌ایم. عده‌ای تلاش کرده‌اند حضور در لیگ جهانی را نوعی امتیاز به شمار آورند؛ اما دیدیم در این لیگ چنان بازشده که قطر قزاقستان، مصر، مونته‌نگرو و حتی تایوان هم به لیگ جهانی راه یافته‌اند.

جمشید حمیدی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها